Walle85
Så här gjorde vi för att få plats med avfallskvarnen. Sågade ut och satte dit en plastkant. Går lika bra med mdf eller någon list ifall man inte vill ha så höga kanter.
Öppnad låda med hushållsartiklar: påsar, hängare, handdukar, och rengöringsmaterial. Oorganiserat och trångt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen låda med snacks och drycker, avfallskvarn, rör, och en skärbräda i ett kök.
Skapa konto

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
K Killen som behöver hjälp skrev:
Det är redan den grundaste lådan som är gjord för att få plats där så fattar inte varför den tar I, det är ritat av ikea så dem borde väl ha koll att det ska funka tänker man men icke. Lådans bakstycke tar I koppen.
Kolla dm

Kanske helt fel fundering, men du kan inte sänka den inre lådan dvs den sitter för högt upp?
Vi har samma lådsystem från Ikea med rostfri diskbänk från annan tillverkare.

Det är redan den grundaste lådan som är gjord för att få plats där så fattar inte varför den tar I, det är ritat av ikea så dem borde väl ha koll att det ska funka tänker man men icke. Lådans bakstycke tar I koppen.
Är det Ikea Maximera du har? Då finns lådorna med bakstycken i tre höjder - köksplaneraren på Ikea kanske gjort en blunder och valt fel låda för er?

G Gazzi83 skrev:
Skumt. Vi har exakt samma lösning och den tar inte i. En tanke det är inte så att ni monterat diskhon för långt fram mot kanten ? Om allt är enligt Ikeas anvisning och allt är köpt där så ska det funka utan problem. Har haft denna lösning i två kök.
Det funkade som det skulle innan vi fick Stenskivan, men när vi fick Stenskivan undermonterade vi diskhon och då började den ta i

D Dilato skrev:
Som jag fattar det är det den vita koppen alltså själva avloppet i diskbänkens botten som tar i lådans bakstycke högst upp.
Precis, exakt så

Såhär löste jag problemet. Man tänker aldrig på bakkanten!

Filade lite på den så den inte skulle vara vass bara. 5 minuters jobb 👍

• Mörk bild av kökshylla med förpackningar, troligen suddig närbild, svårt att urskilja detaljer.
    Skapa konto
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
O Oliver Eriksson skrev:
Såhär löste jag problemet. Man tänker aldrig på bakkanten!

Filade lite på den så den inte skulle vara vass bara. 5 minuters jobb 👍
Okay!
Jag tror att det är så det får bli! 😊
Tänkte att man kan sätta denna runt kanten för att få en schysstare finnish, vad tror ni om det? 😊

https://www.clasohlson.com/se/Tatningsband-vitt,-Stokvis-Tapes/p/34-4264

Walle85
Okay!
Jag tror att det är så det får bli! 😊
Tänkte att man kan sätta denna runt kanten för att få en schysstare finnish, vad tror ni om det? 😊

[länk]
Jag har kört med dessa kantband på hyllor jag sågat själv, tänker att det blir något liknande här?

Walle85 Walle85 skrev:
Jag har kört med dessa kantband på hyllor jag sågat själv, tänker att det blir något liknande här?
funkar dem att böja? då det är en tunn metallkant.

Såga och fyll med två strykningar vit målarfärg.

Walle85
funkar dem att böja? då det är en tunn metallkant.
Ok, missade att det var metall, trodde det var trä som du skulle såga/fila i. Dessa kantband kan böjas runt hörn och bågar med inte alltför liten radie, men oklart om de kan appliceras på metall.

Som noterats tidigare, om du vill ha det perfekt så har IKEA låddelar i olika höjd på sidostyckena, har du kollat på det? Vår "innerlåda" från IKEA har lägre sidostycken/bakstycke än den du har.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.