Har problem med stopp i avloppet och har plockat isär alla delar under diskbänken. Tyvärr löste 😀 det inte problemet då stoppet sitter långt ner vad det verkar. Jag fick dock ett nytt problem och det är att det droppar i skarven mitt på bilden. Finns ju ingenting att dra åt utan det är ju bara itryckt i varandra. Någon som kan tipsa hur man tätar.

• Gråa avloppsrör och kopplingar under diskbänk med vattenläcka i skarv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Menar du teleskopröret eller? Det sitter en o.ring där

Dåliga packningar/tätningar åtgärdas genom att byta ut dem.

JA, jag menar teleskopröret. Man kan se en liten svart packning där på bilden om man tittar noga. Men det läcker ändå. Längre in sitter det också en vit ring som sitter hårt.

Jag får kanske byta packning då om det är den som är dålig. Funkade innan jag tog loss det och är bara 2 år gammal men den kanske blev sliten när den togs bort.

O-ringen har nog hamnat i fel läge. Dra isär teleskopröret helt och kolla så o-ringen sitter i skåran på röret.
Golvbrunn i plast med horisontell avloppsrörsanslutning och gallerlock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RoTe
Ja den måste ha hamnat i fel läge, dra isär och titta. Kanske är den skadad nu och måste bytas.

Ta lite diskmedel på o-ringen när du återmonterar röret för bättre glid!

RoTe RoTe skrev:
Ja den måste ha hamnat i fel läge, dra isär och titta. Kanske är den skadad nu och måste bytas.
Den är hel men känns lite uttänjd. För lång alltså. Får testa att sätta på en ny. Tack gör hjälpen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.