I morse när jag gick ner i källaren och skulle tända pannan (CTC v35) så var det alldeles blött på golvet och det droppade ur spillröret som går till syrenventilen/kylslingan. Det ska väll rinna ut där om pannan kokar. Men det konstiga var att jag inte eldat sen igår morse, så jag tycker det var konstigt att de droppade än. Vad kan detta bero på?
Kan nämna åxå att pannan är nu nästan exakt 1år gammal.

MVH Anders
 
Det kan väl egentligen bara bero på två saker:
- Läck på slingan så att pannvatten trycks ut.
- Syrventilen öppnar, som kan bero på:
- Hög temp
- Läckande ventil
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.