Vårt växthusprojekt är äntligen fullbordat. Ett Willab Garden Maxi 4 på gjuten betongplatta. Givetvis oerhört överarbetat, som alltid när jag projekterat :)

Nu är ju problemet det att det läcker in vatten mellan plattan och växthusets sockel. Där skulle jag lagt nån form av fog för att ta upp ojämnheterna i plattan. Varje gång det regnar läcker det in ganska mycket vatten och sen kommer solen fram och luftfuktigheten är sen 100% och det rinner på insidan av glasen.

Jag lät plattan göras 2 cm bredare och längre än yttermåtten på växthuset för att ha lite marginal. Stort misstag visade det sig! Hur som helst, finns det nån lämplig fog att lägga på utsidan som fäster bra mot både betongen och aluminiumet? Helst skulle jag vilja fasa kanten på plattan men det blir ju ett rent helvete och kommer aldrig bli snyggt.
 
Redigerat:
du har inte en bild på problemet?
 
bonkeman bonkeman skrev:
Vårt växthusprojekt är äntligen fullbordat. Ett Willab Garden Maxi 4 på gjuten betongplatta. Givetvis oerhört överarbetat, som alltid när jag projekterat :)

Nu är ju problemet det att det läcker in vatten mellan plattan och växthusets sockel. Där skulle jag lagt nån form av fog för att ta upp ojämnheterna i plattan. Varje gång det regnar läcker det in ganska mycket vatten och sen kommer solen fram och luftfuktigheten är sen 100% och det rinner på insidan av glasen.

Jag lät plattan göras 2 cm bredare och längre än yttermåtten på växthuset för att ha lite marginal. Stort misstag visade det sig! Hur som helst, finns det nån lämplig fog att lägga på utsidan som fäster bra mot både betongen och aluminiumet? Helst skulle jag vilja fasa kanten på plattan men det blir ju ett rent helvete och kommer aldrig bli snyggt.
Hej, exakt så har vi gjort med växthusgrunden. Och vi har samma problem. Har du hittat en bra lösning?
 
Lugn o fin nu. Vi väntar fortfarande på bild innan problemet kan lösas😉
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Hej, bumpar denna tråd. Någon som har en bra lösning. Funderar själv nämligen på att foga med Sica connection eller Tec7 på utsidan helt enkelt.

Edit: såg att jag fått svar i en annan tråd!
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.