11 841 läst ·
23 svar
12k läst
23 svar
Lackat flytspacklat golv blir brunt!!
Nej, ingen korkmatta. Vilken bild menar du?S Stefan1972 skrev:
Är väl 10mm tjockt ca. Ska hålla för att köra truck på enligt golvnissen.
Entreprenören kände till de estetiska kraven. Golvet ska vara grått. Inga problem ifall det är flammigt. Ska likna betong helt enkelt. Från början skulle nämligen betonggolet slipas.M myrstack skrev:Att det är gjort för att fungera som ytskikt i industrin har troligtvis endast påverkan på slitstyrka, inte det estetiska.
Håller med att det ser fördjävligt ut men om någon till mig säger lackat flytspackel är jag nog inte så förvånad över resultatet, varken brunheten som uppstod eller att det det syns "ringar" för antalet påfyllningar. Dessa ringar uppstår lätt med flytspackel men kanske kan försvinna med användning av en piggroller. Bubblor uppstår även det rätt lätt vid blandning av flytspackel och många men inte alla försvinner när det rinner ut.
Mitt enda tips är väl egentligen att överväga om inte 2cm minskad takhöjd är värt att investera med klinkers. Tror förutsättningarna är fel för ett lackat golv om det inte är acceptabelt att köra en pigmenterad golvlack eller liknande
Menar du att det inte går att undvika pölar när man flytspacklar?
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Hej,A AkutLumbago skrev:
Jag är ingen expert på att spackla golv men har ändå gjort det 6-7 gånger och tyvärr blir det ofta pölar som syns. Detta är ofta inget problem då det ska på ngt annat ytskikt. Jag tror det har att göra med att spacklet får lite olika färg beroende på mängden vatten och hur mycket man blandar etc. För mig ser ditt spacklade golvet ut som jag skulle förvänta mig att ett spacklat golv gör, tyvärr.
Som jag upplever det så får man för respektive hink, speciellt om man blandar hink/säckvis, ett nytt tillskott av det som nu ser ut som ringar på ytan. Som någon redan skrivet antingen blandning med större blandare och pump alt att slipa ytan för att undvika dettaA AkutLumbago skrev:
Vi flytspacklade "hinkvis".
Med en man som konstant pigg-rullade hela ytan så såg vi inte dessa spår där man hällt hinken och det såg ut som en homogen massa.
BYGGmax billigaste golvspackel.
Sen la vi ändå klinker, men vill man, så går det att göra perfekt.
Med en man som konstant pigg-rullade hela ytan så såg vi inte dessa spår där man hällt hinken och det såg ut som en homogen massa.
BYGGmax billigaste golvspackel.
Sen la vi ändå klinker, men vill man, så går det att göra perfekt.
Inte en chans att detta är ett industrispackel, först och främst har man använt för mycket vatten och inte använt piggroller för att få väck luftbubblor och sedan ska man ju inte använda en blank lack, förstärker ju allt som gör att det ser än värre ut.
Finns ju spackel som är till för att synas och användas som ytskikt, bland annat Weber har sådan produkter som kan färgas in i olika kulörer m.m.
Finns ju spackel som är till för att synas och användas som ytskikt, bland annat Weber har sådan produkter som kan färgas in i olika kulörer m.m.
Klicka här för att svara