Hej,
Jag är mitt i ett husköp och har precis fått en en överlåtelsebesiktning genomförd av huset. Tråkigt nog visade det sig att det är läckage mellan skorstensbeslaget(plåten) och själva skorstenen. Det har även läckt in vatten till vinden så att en takstol har blivit fuktskadad.
Nu till min fundering! Skulle någon här anse att beslaget mot skorstenen är "dåligt" gjort, kanske rent av inte fackmannamässigt utfört?
Jag är mitt i ett husköp och har precis fått en en överlåtelsebesiktning genomförd av huset. Tråkigt nog visade det sig att det är läckage mellan skorstensbeslaget(plåten) och själva skorstenen. Det har även läckt in vatten till vinden så att en takstol har blivit fuktskadad.
Nu till min fundering! Skulle någon här anse att beslaget mot skorstenen är "dåligt" gjort, kanske rent av inte fackmannamässigt utfört?
Det är ointressant om det är fackmannamässigt eller inte. Utan du åtgärdar det när du köpt huset. Detta är småpengar, så idiotiskt att försöka pruta med med 5000-10 000kr, vilket jag gissar att din avsikt är. Slutar bara att det en annan budgivare som kalkylerat med en del åtgärder bjuder utgångspris och får huset.
Tack för svaret! Du genomskådade mina avsikter, jag har i åtanke att pruta. I princip förväntar jag mig att det är ytterligare fuktskador när vi börjar undersöka det närmare. Det kan tyckas nitiskt av mig men som sagt tror jag det kommer röra sig om mer än 5-10000kr.
Klicka här för att svara