Hejsan
Vi hade en vattenläcka i källaren för ca 5 år sedan. Det var ett synligt kopparrör (kallvatten) till duchen som hade börjat spruta vatten från ett hål mitt på. Rörmokaren bytte ut röret och allt har varit bra sedan dess.

Nu har det börjat droppa från samma ställe på det nya röret och det har ärgat extra just där.
Funderar på om det är lägsta punkten och kondensdroppen alltid hänger sig kvar just där och skapar problem?
Vet ni annars vad det kan bero på och får jag byta ut den rörbiten själv, med nya klämringar och stödhylsor?

Tacksam för tips!

/Robert
 
J
Inga problem för dig att byta den del som är defekt och nya klämringar och kanske stödhylsa, kanske du ska kondensisolera röret om du misstänker att det oxiderar just där
 
Skarva i en bit PEX om det nu vill ärga hål just där?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.