Hallå, jag har problem med en koppling till varmvattenberedaren, det är en sån vanlig koppling med klämring, problemet är bara att det verkar inte som om jag får ner själva muttern så långt så att klämringen gör vad den ska, kanske är gängorna dåliga eller så.
Frågan är, finns det något annat sätt jag kan göra denna koppling på som kringgår detta problem?
Frågan är, finns det något annat sätt jag kan göra denna koppling på som kringgår detta problem?
Det kan även vara studsen som sticker ner som bottnar i blandningsventilen, dvs klämringen har hamnat för högt. Klämringen ska täta mot botten i sätet, sticker det ur för mycket rör ur den så bottnar röret innan klämringen är nere i sätet.
Ursäkta min okunskap om uttryck men ""studsen" är det kopparröret som kommer ut ifrån Vvb?Fotografen skrev:
Det som Fotografen menar är att kanske röret går ner i botten på blandningsventilen gör att inte ringen kan klämma åt på tätringen som det ska . Det ska vara ca 3 - 5 mm kvar till botten. Prova med att kapa röret några mm nedanför klämringen och dra till på nytt så kan det klara sig
Mycket bra förklarat med ritat på bildJ jonaserik skrev:
En sådan koppling är ju inte som andra så tänk på att i detta fall ska det inre röret inte bottna för att klämringen ska kunna dras tät
Klicka här för att svara