Hallå! Hoppas detta är rätt ställe att få lite tips. Problemet är att flottörhuset läcker vatten. Bollen med armen trycker som den ska. Jag har bytt alla bytbara delar. När jag monterar av armen med bollennoch trycker och lyfter pinnen manuellt sker ingen förändring. Det flödar fortfarande på. Några tips om vad som kan vara fel? 🤔

• Flottörhus med tre delar och fem skruvar placerade på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det brukar synas var läckan uppstår? Kan du inte se var vattnet flödar ut?

En del ventiler har ett gummimembran där det kan uppstå sprickor i=läckage.

Är det rejält gamla grejor du håller på med?

E etompau skrev:
Det brukar synas var läckan uppstår? Kan du inte se var vattnet flödar ut?

En del ventiler har ett gummimembran där det kan uppstå sprickor i=läckage.

Är det rejält gamla grejor du håller på med?
Hej! det runda gummivattenlåset(membranet) till vänster uppe i bild ska ju stoppa vattnet från att flöda, eller släppa igenom vatten beroende på hur pinnen i locket på huset pressas in eller inte. Jag kan verkligen inte förstå hur membranet inte kan så att säga låsa så inget vatten kommer förbi!

Problemet är att detta membran släpper igenom vatten oavsett om pinnen (som är kopplad till armen med flyt bollen) är nedpressad eller inte! Huset läcker alltså inte i sig.

Ja alltså det är ganska gamla grejer!

Har du bytt membranet mot ett nytt?

Vill du hålla liv i toaletten så kan ev. en Fluidmaster fungerar som ersättning för inloppsventilen.

E etompau skrev:
Har du bytt membranet mot ett nytt?

Vill du hålla liv i toaletten så kan ev. en Fluidmaster fungerar som ersättning för inloppsventilen.
Ja jag bytte membranet, och pinnen. Sedan rengjorde jag allt ordentligt så allt ser ut som nytt!

När pinnen trycker på membranet ska vatten flöda fritt från inlopp genom flottörhuset såklart. men när pinnen inte belastar membranet ska membranet stänga för inlopp, vilket den inte gör!

Det här är ju jättesvårt att förklara haha!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.