Tjo.
Har en läckande klämringskoppling här hemma.
Hur ska jag göra för att fixa detta nu?
Kan jag lösa det själv?
Vill ju helst inte vänta tills imon, då får det stå och läcka i ytterligare timmar och det vill man ju inte.
Har en läckande klämringskoppling här hemma.
Hur ska jag göra för att fixa detta nu?
Kan jag lösa det själv?
Vill ju helst inte vänta tills imon, då får det stå och läcka i ytterligare timmar och det vill man ju inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, lite men det hjälper inte och tyvärr så har jag bara 1 skiftnyckel då den andra är nerpackad i låda och lämnad på jobbet så (förbereder för flyttning) kan inte dra åt mer om man säger så.
Få väl helt enkelt sätta mig i bilen och hämta en skiftnyckel hos svärmor..
Få väl helt enkelt sätta mig i bilen och hämta en skiftnyckel hos svärmor..
Rickard.ag skrev:
Det är ju mörkt då det är i badrumsskåpet men här är en bild med blixt.MultiMan skrev:
Tror inte att den spruckit, inte vad jag kan se iaf.
Hjälper ju inte att stänga av vattnet heller, det är ju tryck iaf och vatten vill man ju ha igång annars blir de kallt i huset
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du koll på var du snabbt kan stänga av vattnet?
I så fall är det bara att spänna kopplinen med 2 nycklar.
Är det hempulad VVS så är det vanlig att man inte dragit så många varv som rekommenderas oftast 1och 1/4 varv.
I så fall är det bara att spänna kopplinen med 2 nycklar.
Är det hempulad VVS så är det vanlig att man inte dragit så många varv som rekommenderas oftast 1och 1/4 varv.
Är detta matningen till handfatet?
I så fall så kanske du har en ballofix någonstans strax tidigare så du kan stänga av flödet. För att bli av med trycket så öppnar du bara kranen vid handfatet så är det strax normaltryck...
I så fall så kanske du har en ballofix någonstans strax tidigare så du kan stänga av flödet. För att bli av med trycket så öppnar du bara kranen vid handfatet så är det strax normaltryck...
Tyvärr så är det enbart avstängning som påverkar allt vatten. Finns tyvärr ingen ballofix.L Leif i Skåne skrev:
Klicka här för att svara