Varför händer alltid sånt här på helgkvällar... golvvärmesystem från 60-talet. Det läcker inifrån ventilen där nyckeln sitter. Går det att reparera?
Vatten läcker från gammal golvvärmesystemsventil in i ett glas, korroderade rör syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L
Det blir nog svårt att få den tät med någon form av reparation , ser inte om det är tätmutter på den , skulle tänka mig röris nästa , men blir lite extra jobb för att byta , kanske byta lite mer när du ändå är i farten

L Liteavvarje skrev:
Det blir nog svårt att få den tät med någon form av reparation , ser inte om det är tätmutter på den , skulle tänka mig röris nästa , men blir lite extra jobb för att byta , kanske byta lite mer när du ändå är i farten
Röris inkallad så de ska fixa på torsdag, var lite grejer de skulle få hem först. Han hade koll på husen. hela området har samma + hans farsa som installerade allt på 60-talet, ibland har man tur när man slumpvis ringer en röris (vi är nya på orten)

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Så var det fixat, alla ventiler utbytta

Nya termostatventiler installerade på en rostig radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
O olofh skrev:
Så var det fixat, alla ventiler utbytta

[bild]
Får man vara så fräck att fråga vad det kosta att byta ut ventilerna? har exakt samma problem med likadana ventiler o är i valet o kvalet om jag ska packa om dom själv eller anlita någon.

Mattias37 Mattias37 skrev:
Får man vara så fräck att fråga vad det kosta att byta ut ventilerna? har exakt samma problem med likadana ventiler o är i valet o kvalet om jag ska packa om dom själv eller anlita någon.
Riktiga rövarpriser blev det. Tog honom en hel arbetsdag att få dit alla nya så det var väl ok men sen tog han typ 500kr / ventil, har för mig jag såg att de kostar typ 180kr på hornbach..som sagt, VVS branschens materialpåslag. Nu sitter dom så jäkla illa till så hade nog ändå inte velat göra det själv även om det inte är så svårt moment

O olofh skrev:
Riktiga rövarpriser blev det. Tog honom en hel arbetsdag att få dit alla nya så det var väl ok men sen tog han typ 500kr / ventil, har för mig jag såg att de kostar typ 180kr på hornbach..som sagt, VVS branschens materialpåslag. Nu sitter dom så jäkla illa till så hade nog ändå inte velat göra det själv även om det inte är så svårt moment
okej tack för svar! nej är inte jätte sugen på att krångla mig in o fixa med det heller haha

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.