Är det nån mer som har erfarenhet från Prevex vattenlås. Har skruvat åt så tajt jag kan. Ändå så sipprar vatten ut från gummiringen.

• Vattenlås i ett handfat med synliga vattenläckor runt gummiringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Underifrån bild av ett monterat Prevex vattenlås med synlig gummiring där vatten eventuellt sipprar ut.
    Skapa konto
  • Under diskbänk med vita avloppsrör och anslutningar, med fokus på ett Prevex vattenlås och misstänkt läckage från en gummiring.
    Skapa konto
J
Det ser inte tätt ut ser ut att vara dåligt draget, har du plockat isär så något inte ligger fel som omöjliggör tätningen när du skruvar ihop det?

J Jansson69 skrev:
Det ser inte tätt ut ser ut att vara dåligt draget, har du plockat isär så något inte ligger fel som omöjliggör tätningen när du skruvar ihop det?
Jag har följt instruktionerna. Det läcker från gummiringen under tvättstället. Men den är ju helt ny och ser inga fel på den.

J
VincentDeo VincentDeo skrev:
Jag har följt instruktionerna. Det läcker från gummiringen under tvättstället. Men den är ju helt ny och ser inga fel på den.
Ja det är den jag syftar på, på dina bilder så tycker jag mig se att den inte är tillräckligt åtdragen ser ut att vara lite för mycket distans emellan det vita avloppsanlutande röret och porslinet..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.