Hejsan!

Vi har under våren installerat vattenburen golvvärme i en utbyggnad, slingorna borrades ner i källaren för att sätta upp golvvärmefördelaren där.

Nu kom rörmokaren för att avsluta jobbet med inkoppling i källarren, jag har dålig koll på dessa typer av arbeten men tycker att det känns väldigt slarvigt gjort.

Är det okej att lämna ett jobb när det ser ut såhär?

Det skall tilläggas att när slangarna hade borrats ner i källaren så påpekade vi att det var slarvigt gjort då de kommer ut i olika höjd och dessutom böjer ner befintliga vattenröret som sitter på väggen.
Det sades då från projektledaren att det skulle åtgärdas vid själva inkopplingen av systemet, men ändå ser det ut så här nu när de säger sig vara klara.

Är det jag som är för petig?
Hur hade ni gjort i detta ärendet?

Kontaktat projektledaren, men han var sjuk så ska återkoppla efter midsommar.

Så tänkte att jag kunde lyfta det här under tiden för att få lite mer kött på benen.
IMG_20260618_120458.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20260618_120458 (1).jpg
Skapa konto
IMG_20260618_120457.jpg
Skapa konto

Tack på förhand!

surris
Bättre arbete har man ju sett...varför är inte fördelaren placerad under rören?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fördelaren ska vara högst upp, inte slingorna, annars blir det svårt att få ut all luft ur slingorna.

Inga problem att ha fördelaren lägre, man får bara spola lite nogrannare vid driftsättningen. Har själv haft det så i snart 20 år utan problem.

Utförandet hade jag aldrig accepterat. De får helt enkelt flytta röret om de borrat så snett. Och som sagt sätta fördelaren under.

• Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
surris
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Fördelaren ska vara högst upp, inte slingorna, annars blir det svårt att få ut all luft ur slingorna.
Slingorna är ju högst upp...

Inte alls ovanligt och det funkar utan problem så länge man spolar igenom slingorna ordentligt innan driftsättning.

Tack för bra svar! :)

Håller helt med, borde satt fördelaren direkt under och bara vikit in all slang direkt. Och som du säger borde man flyttat röret så det inte trycks ner av den nya slangen! :)

Tack igen för svaren!

Glad Midsommar på er!! :)

Mvh,
S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.