Hej!
Har även en post om detta ämne här
https://www.byggahus.se/forum/threads/laeckage-i-tak-gjuta-betong-i-kyla.435046/
men det är lite brådis så jag testar här också.
Vid regn läcker det in vatten i tvättstugan som ligger under veranda i betong. Läckaget bör komma från en större spricka som består av två korsande sprickor på totalt 4,5 m. Sprickorna är inte breda och vatten droppar långsamt in vid plugg för fäste av lysrör.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hugga upp och gjuta med någon "vinterbetong"? Klarar man det själv? Det kanske är en sättning och då bör man väl anlita någon?
Någon fullösning har varit svårt att komma på då området är ganska stort och utanför ytterdörren. Enda jag kommer på är att plasta in hela verandan över vintern..
Har även en post om detta ämne här
https://www.byggahus.se/forum/threads/laeckage-i-tak-gjuta-betong-i-kyla.435046/
men det är lite brådis så jag testar här också.
Vid regn läcker det in vatten i tvättstugan som ligger under veranda i betong. Läckaget bör komma från en större spricka som består av två korsande sprickor på totalt 4,5 m. Sprickorna är inte breda och vatten droppar långsamt in vid plugg för fäste av lysrör.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hugga upp och gjuta med någon "vinterbetong"? Klarar man det själv? Det kanske är en sättning och då bör man väl anlita någon?
Någon fullösning har varit svårt att komma på då området är ganska stort och utanför ytterdörren. Enda jag kommer på är att plasta in hela verandan över vintern..
Tråkigt!
Jag som gillar mikrocement hade givetvis lagt det på betongen.
https://fest-gb.shoplo.com/category...y-to-use-microcement-floor-system-outdoor-use
Jag som gillar mikrocement hade givetvis lagt det på betongen.
https://fest-gb.shoplo.com/category...y-to-use-microcement-floor-system-outdoor-use
Intressant, hade jag aldrig hört talas om. Det står 15-25 grader som lufttemperatur så kanske svårt att använda nu?
Klicka här för att svara


