Tjena!
Har köpt en lägenhet på bottenvåning som, byggdes ca 1970. Tidigare ägaren hade gipsat taket men det var så dåligt gipsat att jag rev bort det, vann ca 6 cm i höjd på det. Innan jag rev det misstänkte jag att det fanns en anledning till att det gipsats. Nu är frågan, vad kan sprickan ha berott på? Sättningar, arbeten runt omkring? Sättningar brukar ju för det mesta vara på väggar och i hörnen. Det här går mitt i taket från vägg till vägg.
Knackade bort en del av putsen och då såg jag att sprickan även var i betongen. Är det här fixable med husfix, gipsbruk?
//Sohail
Har köpt en lägenhet på bottenvåning som, byggdes ca 1970. Tidigare ägaren hade gipsat taket men det var så dåligt gipsat att jag rev bort det, vann ca 6 cm i höjd på det. Innan jag rev det misstänkte jag att det fanns en anledning till att det gipsats. Nu är frågan, vad kan sprickan ha berott på? Sättningar, arbeten runt omkring? Sättningar brukar ju för det mesta vara på väggar och i hörnen. Det här går mitt i taket från vägg till vägg.
Knackade bort en del av putsen och då såg jag att sprickan även var i betongen. Är det här fixable med husfix, gipsbruk?
//Sohail
Jag skulle köra med gipsbruk och sedan skulle jag även lägga en fiberduk efteråt. Sprickan kommer nog troligtvis att komma fram om du inte kör fiberduk på taket.
Klicka här för att svara

