3 123 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Läckage, eller?
Har nyligen fått vårt badrum färdigt (efter 1år).... Vi har ett bord med vasken ovanpå och och häromdagen upptäckte en liten pöl på golvet under bordet. Och vid ännu ett tillfälle såg jag att det kom en hel del droppar (antagligen från kallröret) men sedan slutar det. Om det skulle vara någon packning i blandaren borde läckaget uppstå kontinuerligt eller om det skulle vara dålig anslutning till blandaren borde också läcka hela tiden...men just att läckaget inte framträder hela tiden gör mig förbryllad...Någon som har något tips?
Det är ytterst viktigt att ni isolerat kallvattenledningarna fram till badrummet, i badrummet är det av mindre betydelse då kondens inte är något problem i ett våtrum. Blir det kondens i en trävägg däremot kan det uppstå tråkigheter.
Eftersom vasken är monterad på bordet så kommer jag inte till att titta, har dock ringt rörisen som har monterat. Men dropparna kommer uppifrån blandaren på något sätt...kan det verkligen vara kondens?
Det kan vara fel på blandaren. Hade en blandare som läckte i bland bara. Vad är det för märke ? Min var en Hafa.
Det är en Damixa men jag förstår fortfarande inte hur en blandare kan läcka ibland...varifrån läckte din blandare eller det blev bara konstaterat att den läckte?
Vet inte var den läckte, försökte kolla flera gånger vart det kom ifrån. Ibland kunde det gå en månad utan en droppe oibland var det en stor pöl på golvet.
Klicka här för att svara