Hej!

Igår lades det nytt golv i mitt vardagsrum (31 m2 stort, rymmer både vardagsrumsmöbler och matsalsmöblemang) och golvet är en mörkfärgad ekparkett http://sagaparkett.se/parkett/saga-express-eik-dark-umbria . På bilderna ser det ganska så glansigt ut, MEN i verkligheten är det väldigt matt och ytan känns "rå" och porös om man kan säga så. Foten glider inte över golvet som det gör på ett lackat golv, vilket gör att jag nästan är lite rädd att få stickor i fötterna. Jag har redan märkt att det känns lite svårt att rengöra (byggdammet efter golvbytet som hamnat på plankorna är svårt att sopa upp och det känns som att det fastnar i ojämnheterna i golvet) Jag har hund och det dras in en del sand och smuts och jag är rädd att golvet kommer förstöras och se slitet ut väldigt fort. För att inte tala om blöta tassar och klomärken.

Till frågan, vore det en bra idé att lacka golvet eller bör det stå emot ändå?

Om jag ska lacka, kan jag göra det själv och vilket lack till en billig peng är bra?

Tacksam för alla svar och synpunkter jag kan få :)

Mvh Bell

Kontakta golvtillverkaren och följ deras råd.

Har du bara sett det på bild innan? Tänkte så du fått rätt golv

Kontakta golvtillverkaren har jag inte ens tänkt på :banghead: Smart där!

Erken, jag såg golvet innan, dock väldigt hastigt och lustigt men jag fick se det både i förpackningen och i ett visningsrum inne i färgbutiken där de hade lagt golvet. Men jag tycker att det ser mera matt ut när det ligger här hemma hos mig. Det var dock sist partiet de hade och jag tog alltihopa så nog har jag fått rätt golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.