117 läst ·
2 svar
117 läst
2 svar
Kylning av litet rum i garage
I mitt garage så har jag ett litet rum på 8-9 kvadrat där jag placerat lite datorutrustning så den inte ska skräpa ner inne i huset. Under den varmare delen av året så kyler jag rummet med en vanlig golv-AC och ett utblåshål i väggen.
Nu när det är kallt ute så går ju den här ACn betydligt mindre, men grejorna som står i rummet värmer upp såpass att den ändå puttrar på en del... Vad finns det för enkla möjligheter att suga in utomhusluften för att kyla rummet?
Jag hade nån tanke att återanvända hålet jag gjort i väggen, sätta ett T-rör, ena röret till ACn, andra till en fläkt som suger in luft, sen ett spjäll framför var så jag enkelt kan koppla om från AC-utblås till friskluftsinsug.
Insugsfläkten kan jag sen styra med en temperatursensor.
Är jag _helt_ ute och cyklar här eller?
Nu när det är kallt ute så går ju den här ACn betydligt mindre, men grejorna som står i rummet värmer upp såpass att den ändå puttrar på en del... Vad finns det för enkla möjligheter att suga in utomhusluften för att kyla rummet?
Jag hade nån tanke att återanvända hålet jag gjort i väggen, sätta ett T-rör, ena röret till ACn, andra till en fläkt som suger in luft, sen ett spjäll framför var så jag enkelt kan koppla om från AC-utblås till friskluftsinsug.
Insugsfläkten kan jag sen styra med en temperatursensor.
Är jag _helt_ ute och cyklar här eller?
Klicka här för att svara