2 800 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
kvm yta?
Om hela våningsplanet har en takhöjd på minst 1,9 m ska hela ytan mätas.
För att ett våningsplan med snedtak överhuvudtaget ska mätas måste våningen ha en takhöjd på minst 1,9 m på ett utrymme av minst 0,6 m bredd.
Man bortser från eventuella mellanväggar.Man mäter hela den golvyta där takhöjden är minst 1,9 m.Där det finns ytterligare golvyta utanför denna linje fortsätter man mäta. Man mäter dock inte mer än ytterligare 0,6 m ut i vardera riktningen.
(källa: skatteverket)
1,9 m är alltså det som gäller.
För att ett våningsplan med snedtak överhuvudtaget ska mätas måste våningen ha en takhöjd på minst 1,9 m på ett utrymme av minst 0,6 m bredd.
Man bortser från eventuella mellanväggar.Man mäter hela den golvyta där takhöjden är minst 1,9 m.Där det finns ytterligare golvyta utanför denna linje fortsätter man mäta. Man mäter dock inte mer än ytterligare 0,6 m ut i vardera riktningen.
(källa: skatteverket)
1,9 m är alltså det som gäller.
hmm, är det inte en del som kör med 120cm? Håller just på att kolla det, för är det 120 högt vid väggen där kvm börjar mätas så kan ju rummen bli ganska små. Är ett "vanligt rum 11 kvm så tycker jag det är helt okej men är det vid ena väggen endast 120 så blir rummet genast litet och svårmöblerat.
Klicka här för att svara