Hej!

Vi håller på att bygga på vår övervåning och ska ha fufupanel i taket.

Här kommer våra frågor:

Hur många gånger ska man vitlasera den för att få ett "bra" resultat?

Ska man kvistlacka innan... iså fall hur många gånger?

Há en bra dag... önskar det kunde vara bättre väder bara... fast perfekt för innebygge ;-)

Kvistlacka bör man nog göra för att det ska bli snyggt. Normalt så kvistlackar man två gånger. När det kommer till vitlasering får man nog avgöra själv när man tycker det ser bra ut. Börja med en gång, måla en gång till om man vill ha det vitare.

Kom på mig själv med att inte tänka innan jag skrev. Kvistlacka gör man inte när man ska lasera? Beroende på hur mycket pigment lasyren innehåller kan man behöva måla en eller flera gånger beroende på hur mycket färg man vill ha.

Ett bra tips när det gäller färgfrågor är att gå till sin färgaffär och fråga en förhoppningsvis kompetent person. När man fråga här riskerar man att få svar från personer som mig som mest bara svamlar och tydligen inte vet vad dom pratar om.:)

Vit lasyr bör oftast styrkas två ggr, risken att det blir flammigt annars, så kolla om proverna i butiken är målade en eller två ggr. Antar att det är hyvlad panel? Man kan dosera vita pigment i en panellack så kan man i princip få hur vi som helst

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.