Hej, efter varje tvätt kvarstår en del vatten och tvättmedelsrester i tvättmaskinens gummilist. Det finns ett utlopp, men det verkar igensatt trots att jag försökt skrapa rent. Detta hade inte varit något större problem om jag inte fått tvättmedelsrester på kläderna ibland. För en tid sedan rengjorde jag maskinen med ättika, men det gav bara tillfälligt resultat. Alla förslag på åtgärder välkomnas!
Bifogar bild
Bifogar bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta och för in en bit elkabel s.k. FK i hålet så ska du att det löser sig. Kör maskinen på 90 grader med en påse citronsyra så får du bort en hel beläggningar i maskinen. Det finns även speciella rengöringstabletter i fackhandeln som man kan ta till vid svårare fall.
för att undvika det i fortsättningen skulle jag råda dej att byta tvättpulver till en flytande tvättmedel.
Zeoliter finns i så gott som i alla för oss tillgängliga tvättpulver. Zeoliter är ej lösliga i vatten och kommer alltid att gegga här och där och skapa en perfekt grogrund för en mikrobiologisk illa luktande påväxt.
Och nej jag har inga aktier i flyttande tvättmedel
.
Blev bara trött på tvätten som dammade och på återkommande dålig lukt från maskinen och avloppet och bytte zeolithaltig pulver mot Lidls flytande F.....
gaia
Zeoliter finns i så gott som i alla för oss tillgängliga tvättpulver. Zeoliter är ej lösliga i vatten och kommer alltid att gegga här och där och skapa en perfekt grogrund för en mikrobiologisk illa luktande påväxt.
Och nej jag har inga aktier i flyttande tvättmedel
Blev bara trött på tvätten som dammade och på återkommande dålig lukt från maskinen och avloppet och bytte zeolithaltig pulver mot Lidls flytande F.....
gaia
Klicka här för att svara