Z Zit skrev:
Hej.
Tidigare modell var lätt göra rent. Bröt strömmen och tog av locket tog bort den och spolade rent den. Känner ej till om det blivit besvärligare öppna de senare modellerna.
Dom nya modellerna är också lätta att göra rent.. dom är lätta att få bort locket på och enkelt att rengöra..

• Gilla
Zit
  • Laddar…
Z Zit skrev:
Hej.
Tidigare modell var lätt göra rent. Bröt strömmen och tog av locket tog bort den och spolade rent den. Känner ej till om det blivit besvärligare öppna de senare modeller
WaldenWoods WaldenWoods skrev:
Hej,

Ska installera en extra WC i vad som idag är en klädkammare. Avloppsstammen är en bit bort, så för att få tillräckligt fall på avloppet kommer jag behöva höja golvnivån rätt rejält, inte bara i det nya WC-utrymmet utan även i befintligt badrum. Badrummet ska visserligen också byggas om, men jag vill ogärna få ett högt trappsteg in från hallen.

Funderar därför på att istället sätta kvarntoalett i det nya WC-utrymmet, så blir fallet på avloppet en icke-fråga. Har någon här erfarenhet av det? Det finns ju modeller som ser riktigt snygga ut, se exempel i länk. Hur lik är upplevelsen en vanlig WC? Vad är skillnaden förutom att kvarnen låter?

Jag får intrycket av filmen att toaletten pumpar skålen full med vatten innan malningen startar, är det så? Hur fräscht känns det i så fall? Lite som att uppleva "stopp-i-avloppet-spolning" varje gång, eller okej?

Funkar kvarntoaletter bra över tid, eller blir det ofta stopp eller problem med kvarnfunktionen efter något år?

[länk]
Installerade en saniflo (kvarnpump) i våran källare.. fungerat utmärkt. Endast 43 decibel på pumpen.. låter ingenting i resten av huset 😍

• Nyinstallerad saniflo kvarnpump i en källartoilet med handfat och spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
Hur högt kan den pumpa?

Saniflo har ca 4 meter i lyft på en modell, villabruk, finns för upp till 8 meter, men då blir priset högre dom andra fabrikaten är nog likvärdiga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.