23 758 läst ·
68 svar
24k läst
68 svar
Kvalitets-skruvTVINGAR till bra pris?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
De tvingarna du nämner där Daniel, JF BW-2 är de absolut bästa jag har. Letar alltid efter såna på auktioner osv.
Ingen som vet vad företaget heter? John Fransson eller nåt sånt säkert.
Ingen som vet vad företaget heter? John Fransson eller nåt sånt säkert.
Det är väl Besseys tvingar dom säljer va?Mr Handyman skrev:
1, 5 eller 10-pack kan man köpa.
Förut sålde Clas Ohlson dom också. Jag brukade köpa två st då och då, så nu har jag ett gäng.
Det svider när man köper dom, men dom är ju suveräna att använda.
Få saker retar mig så mycket som tvingar som glider på stången.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det går ju att fila lite på dem, i alla fall på gamla knektar.
Jo jag såg att det verkade vara Bessey. Förresten verkar de ha tagit bort den fullmatade tvingvagnen. Det är synd, för då fick man rätt bra rabatt vill jag minnas. Tror den låg på typ 12+M men det är jag inte säker.
Jo jag såg att det verkade vara Bessey. Förresten verkar de ha tagit bort den fullmatade tvingvagnen. Det är synd, för då fick man rätt bra rabatt vill jag minnas. Tror den låg på typ 12+M men det är jag inte säker.
Oj då! Den enda förklaringen som jag har är att Joe Labero besöker Biltema och trollar som fan i tvinghyllan strax innan jag kliver in.Martin_B skrev:
Nog har jag dragit Biltemas större blå tvingar så att det smakar skit i munnen och jag kan vare sig se krokighet eller försämrad funktion, däremot deformerat trä. Med de mindre modellerna är det en annan femma. De klarar förmodligen inte mycket mer än mina Festooltvingar. Man vore ju galen om man prövade sina superkrafter på sådant.
Edit: Inser att Martin trodde att jag pushat för enhandstvingarna. Så är alltså inte fallet. Jag förespråkade TUV-tvingarna av helt klassisk modell. Men mitt inlägg får stå kvar eftersom jag tycker att det blev lite halvroligt.
///j
Redigerat:
Bessey's tvingar ser riktigt bra ut. Särskilt TG 2K serien.Daniel_N skrev:Jag vet inte om det är exakt de modellerna av bessey och bahco som jag har, men jag kan intyga att samtliga bessey och bahcotvingar jag äger på alla sätt har uppfyllt allt jag kräver av en tving, och jag är kräsen. Finns det någon skillnad mellan dem så är den nog helt irrelevant för de allra flesta användare.
Irwin och teng tools har jag inte provat.
Miki har jag testat lite i affären och det verkade rappligt och billigt, inget som imponerade.
Angående övriga märken så rekommenderar jag gamla svensktillverkade tvingar märkta JF BW-2. Jag vet inte vilket fabrikat det är, men bra är de i alla fall.
Ang. Miki (Luna's egna verkar det som), ser den ut att vara nära på identisk med Bessey's TPN serie. Käftarna som är av gjutgods ser identiska ut, likaså plasthandtaget som ser exakt likadant ut förutom färgerna då förstås (Luna använder grönt inslag istället för rött), även skruvdelen och tryckbrickan ser likadana ut. Allt förutom stålskenan ser likadant ut.
Om det nu är exakt samma Miki modell vi nu pratar om förstås (jag pratar om den med grönt plasthandtag).
Bessey's TPN skall klara 5500N, vilket ju är rätt bra!
Vet att de gamla Mikitvingarna hade handtag av trä och var något "rangliga" i regel, typ som du beskriver dem. Då kanske de nya är uppdaterade? Skall nog ta en närmare titt i affären.
Menar du att dessa skulle finnas kvar? Jag kan inte hitta dem i katalogen eller i Malmö. Har du sett dem nyligen? (Hbg?)Daniel_N skrev:
Jo, det var min uppfattning också men jag hoppades på att Daniel_N kände till någon hemlig gömma...
Hur många gånger har jag inte grämt mig över att jag bara köpte två av varje storlek för att prova när jag redan visste att de var på väg ut. Jag insåg visst inte riktigt prisläget på originalet.
Hur många gånger har jag inte grämt mig över att jag bara köpte två av varje storlek för att prova när jag redan visste att de var på väg ut. Jag insåg visst inte riktigt prisläget på originalet.
Kan någon som har tid reda ut till vem på Biltema man skall skicka ett e-postmeddelande där man uppmanar dem att återta produkten i sortimentet, tack!
Produktionsutrustningen finns rimligtvis kvar någonstans i Kina, så det är väl bara för Biltema att beställa en miljon tvingar. Jag köper definitivt ett dussin om de kommer tillbaka.
Produktionsutrustningen finns rimligtvis kvar någonstans i Kina, så det är väl bara för Biltema att beställa en miljon tvingar. Jag köper definitivt ett dussin om de kommer tillbaka.
Bra argument för BT, då har dom ju bara 999 988 st kvar att sälja.mattiasp skrev:Kan någon som har tid reda ut till vem på Biltema man skall skicka ett e-postmeddelande där man uppmanar dem att återta produkten i sortimentet, tack!
Yepp, såg dem i hbg senast för 3-4 veckor sedan. Men när de kostar 300kr/st så är de nog inte så långt ifrån besseys priser, så det kan ju vara läge att kolla vad motsvarande bessey kostar (jag vet inte).jac skrev:
http://swedendro.felder-gruppe.at/?page=shop_node&node=2049&simwst=1
Se till att INKL. moms är iklickad.
Se till att INKL. moms är iklickad.