Hörde från någon att de upplevde porslinet på deras handfat i deras ”godmorgonkommod” av sämre kvalité och att det snabbt blev kalkavlagrningar mm. Är det nån som har erfarenhet av detta? Eller om det bara är struntprat, porslin som porslin kan man ju tycka. :)
 
S
Tycker den blir lätt skitig/dammig men annars är den bra enligt mig.
Tror det är nån porslinshybrid för den väger inte så mycket och är gjuten med väldigt skarpa kanter...
 
  • Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
S
Den är mycket prisvärd och bra. Har köpt 10-tals sista åren, till olika projekt!
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S SvanteC skrev:
Tror det är nån porslinshybrid för den väger inte så mycket och är gjuten med väldigt skarpa kanter...
Om det t.ex. är Odensvik så står det att den är gjord av keramik med färgad glasyr och keramik kan ju vara mer eller mindre kompakt så det är ju möjligt att Ikea använder någon billigare sort som är mer porös.
 
  • Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
P
Inget större fel på den. Bottenventilen som följer med är ingen höjdare och så saknar den inbyggt bräddavlopp så det får man tänka på vid val av bottenventil.
 
  • Gilla
Rikarddahlqvist och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Inget större fel på den. Bottenventilen som följer med är ingen höjdare och så saknar den inbyggt bräddavlopp så det får man tänka på vid val av bottenventil.
Antar att bottenvintilen håller någon form av standardmått så att den är lätt att byta ut?
 
P
Ja den går att byta men tänk på att inte köpa en för handfat med inbyggt bräddavlopp
 
  • Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Ja den går att byta men tänk på att inte köpa en för handfat med inbyggt bräddavlopp
tack för tipset! :)
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.