Är det en BKR ansluten firma som har några som helst ambitioner att vara kvar på marknaden bör de självklart göra om hela jobbet.
De har fått chansen och har redan varit här och åtgärdat. Det här är deras resultat av bra och färdigt arbete.
Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det här.
Dessvärre hade jag ett svagt ögonblick. Var stressad inför flytt och slutbesiktning. Behövde våtrumsintyget för att få slutbesiktningen godkänd. Såg det som enda sättet att få det var att betala första fakturan på 85%. En hutlös summa dessutom.
Meddela firman att du kommer att gå vidare med ärendet till ARN. Ta kontakt med kommunens konsumentvägledare.
Betala inte.
Har mailat krav på att kompetent firma ska komma och göra om jobbet på deras bekostnad. Får inget svar.
Jag funderar på att ta kontakt med bostadsjuristerna
Så detta har besiktigats av en oberoende besiktningsman?
Blev det inga anmärkningar på badrummet?
Nej det var slutbesiktning av kommunen på hela huset. De gjorde i princip inga kontroller.
Har haft två andra besiktningsmän här nu så alla felaktigheter är dokumenterade. Väntar på protokollen.
Nej det var slutbesiktning av kommunen på hela huset. De gjorde i princip inga kontroller.
Har haft två andra besiktningsmän här nu så alla felaktigheter är dokumenterade. Väntar på protokollen.
Tänk på det, när kommunen kommer är det slutsamråd inte besiktning, blir lätt missförstånd när man inte kallar saker för rätt namn. Som ovan.