Hej Byggahus,

Vintern gick hårt åt en koppling i garaget. Troligen frös vatten i röret och tryckte ut packningen ur den här ventilen.
Jag ser inget sätt att öppna den för att få tillbaka packningen - ska jag slänga den och köpa nytt?

Ventilen fungerar faktiskt fortfarande i ändlägena, men sprutar ut ansenligt med vatten ur vredet när man växlar.
 
  • Skadad ventil med utskjuten packning på ett vattenrör i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara att byta ,går inte att reparera, en kulventil ska alltid stå öppen om frysrisk finns. Vid stängd så finns det vatten i hålet på kulan och då spricker/sprängs ventilen. vid frysning.
 
  • Gilla
nalle99
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.