Ska måla inomhustrappa men är lite fundersam över halkrisken (småbarn).

Vill inte lämna själva trappstegen omålade och är inte överförtjusta i små mattor i form av halvmånar som man klistrar fast...Vilka andra alternativ har vi?

Finns "halkband" att köpa i bygghandeln. Säljs på rulle och är ca. 2 cm breda. För oss räckte det med ett band/steg. När barnen blir större är det bara att ta bort.
Men är det bara barnen som kan halka ;)

Rekommenderar också sand i färgen/lacken. Såg en jättehäftig trappa behandlad med ädelträlasyr och därefter lackad med fin sand iblandad i lacken. Såg blank och fin ut, men kände man på den var den i princip halkfri pga de små sandkornen.

Det finns en speciell halkskyddssand att köpa i färgaffärerna. Blandas i vanlig lack.

Barfota......

pappskallen skrev:
Barfota......
....spikskor.... :D

Ja, just det, sand; städningen då?? Jag liksom ser framför mig hur ludd från golvmoppen fastnar i sandkornen. Eller ska man ski*a i att städa trappan? ::)

Annars var ju sockeplasttvång inte en dum idé. ;D

Och om vuxna halkar i trappan får dom skylla sig själva. ;)

Sååå halt är det väl inte. Dessutom kan nog barnens fötter lyckas fastna i det sträva, så blir det kullerbytta iallafall.

Får mig att tänka på Skara sommarland där man gjorde så i poolområdet, så botten blev lite "skrovlig"". Kanske var det så att halkrisken minskades men det stora antal som ändå halkade, de skadade sig ordentligt. Många blev helt skinnflådda på armar, ben och knän.......*rys....

...och så blir det till att flyga ned för trappen om man har nylonstrumpor på sig.....

Använder era ungar trappstegen ::)Det gjorde inte jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.