Hejsan alla, var nere i krypgrunden för att kolla att allt såg bra ut och upptäckte detta;

Någon som vet vad som kan orsakat detta?
Blir lätt orolig då det är ungefär under badrummet.

Försökte känna på det över och den ger med sig rätt lätt men åker även ner.

Verkar som det ligger tryck på plattan brevid.

Tack på förhand .

• Gipsvägg under konstruktion, synliga träbjälkar, elledningar, isolering, ofärdig takfördjupning, byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av takkonstruktion med synliga träbjälkar, isolering, kablar och skivmaterial, taget ur sned vinkel.
    Skapa konto
  • Inomhus, tak och vägg i skymning, oskarpt trä spår, gråa och vita ytor, elledning, handkant i bild.
    Skapa konto
  • Skadad innertak: synliga träbjälkar, spruckna gipsskivor och exponerad elektrisk kabel.
    Skapa konto
Kanske spruckit bara, måndagsexemplar?

M Morby Man skrev:
Hejsan alla, var nere i krypgrunden för att kolla att allt såg bra ut och upptäckte detta;

Någon som vet vad som kan orsakat detta?

Försökte känna på det över och den ger med sig rätt lätt men åker även ner.

Verkar som det ligger tryck på plattan brevid.

Tack på förhand .
Är nog trossbottenskivor, om isoleringen ligger kvar över är det väl bara att köra lite silvertejp 😂 eller fästa på annat sätt..

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske spruckit bara, måndagsexemplar?
Okej tack för svar!

Kommer ändå behöva ha någon som kommer ut och tittar på det men då kanske jag inte behöver vara så orolig 😆

Mats-S
M Morby Man skrev:
Jo då blir man ju misstänksam om det rör sig om en vattenläcka, ny eller gammal.
Ser ut som det är plast över plattan som fallit, det kan ju betyda att det bildats en "vattensäck" som sedan belastat plattan så mycket att den spruckit.

Har du haft någon vattenskada tidigare i badrummet?

Skär upp ett snitt i plasten och känn efter om det är blött. Är allt ok kan du återställa plasten med silvertejp.
Är det blött ..... ring ditt försäkringsbolag för då blir det en del som ska fixas ...

J Jogöwa skrev:
Är nog trossbottenskivor, om isoleringen ligger kvar över är det väl bara att köra lite silvertejp 😂 eller fästa på annat
Skönt att höra!

Då kanske jag kan lösa det själv!

Mats-S Mats-S skrev:
Jo då blir man ju misstänksam om det rör sig om en vattenläcka, ny eller gammal.
Ser ut som det är plast över plattan som fallit, det kan ju betyda att det bildats en "vattensäck" som sedan belastat plattan så mycket att den spruckit.

Har du haft någon vattenskada tidigare i badrummet?

Skär upp ett snitt i plasten och känn efter om det är blött. Är allt ok kan du återställa plasten med silvertejp.
Är det blött ..... ring ditt försäkringsbolag för då blir det en del som ska fixas ...
Ingen vattenskada vad jag vet om, köpte huset för ett år sedan och är ungefär åtta år gammalt

Okej ska göra det.

Får hoppas på att det är torrt då!

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Snabb uppdatering; skar upp lite och kände så långt upp i isoleringen som möjligt, de va snustorrt så nog inget att oroa sig för!

Tack för hjälpen!

• Gilla
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
M Morby Man skrev:
Snabb uppdatering; skar upp lite och kände så långt upp i isoleringen som möjligt, de va snustorrt så nog inget att oroa sig för!

Tack för hjälpen!
Spika/skruva fast en bräda över brottet tvärs dom befintliga brädorna, så håller den upp plattan igen. Lägg en en extra brädbit mellan plattan och din stödbräda så blir det samma nivå som från början :-)

• Gilla
ati
  • Laddar…
M Morby Man skrev:

Tack för hjälpen!
Jag hoppas du tejpade igen efteråt...

Mats-S Mats-S skrev:
Spika/skruva fast en bräda över brottet tvärs dom befintliga brädorna, så håller den upp plattan igen. Lägg en en extra brädbit mellan plattan och din stödbräda så blir det samma nivå som från början :)
Funderade precis hur jag skulle lösa det!

Tack för din hjälp!

pacman42 pacman42 skrev:
Jag hoppas du tejpade igen efteråt...
Yes!

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.