Ni som har krypgrunder. Vad har ni för fuktighetshalt i dem och går era avfuktare hela tiden dygnet runt.

Tycker det verkar onödigt att ha på den hela tiden.

::) Fuktigheten i min ganska höga grund håller sig kring 60% och jag har ingen avfuktare på ---- än!

Bör jag ha det?

Helena

labela36 >> Samma här. Vi fick heller inte plast hela vägen ut utan jag ska fixa snarast

Vi har en RF på 57% och +4,7 grader i grunden och vi har slagit av vår avfuktare för ca. 2-3 veckor sedan, men vi har iof. haft ganska kallt ute de sista veckorna, idag har det dock slagit om och varit 0-gradigt så det ska bli spännande att se vad som händer med RF ;)

//Christina.

vi har bott i huset en månad. Hade från början ca 12grader och mellan 88% till 94% i grunden. Var nere för två veckor sedan och lade om plasten och har idag 9.5grader och 65% fuktighet. Vi har ett Ägir, vilket är ett enplanshus från Älvsbyhus. Har ingen aning om avfuktaren går eller inte.

ps. Tycker det är lite märkligt att dom skickar med en avfuktare som har en verkningsgrad på max 100m2 när våran grund är ca 150m2, men det tyckte inte dom när jag ringde och frågade.

ostni >>
När du säger att ni lagt om plasten, vad gjorde ni då exakt? Berätta gärna.

ostni skrev:
ps. Tycker det är lite märkligt att dom skickar med en avfuktare som har en verkningsgrad på max 100m2 när våran grund är ca 150m2, men det tyckte inte dom när jag ringde och frågade.
Räkna ut hur många kubik luft den skall avfukta i stället.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.