E Emanuel01 skrev:
EU kommer straffa ut alla företag i EU på grund av alla regler.
EU straffar redan alla medborgare i EU
den i dag största kommunismen
en massa tyckare och inga tänkare i parlamentet

• Gilla
Dannyboy80 och 4 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
EU straffar redan alla medborgare i EU
den i dag största kommunismen
en massa tyckare och inga tänkare i parlamentet
Man ser ju redan i Tyskland hur avindustrialiseringen tar fart!

• Gilla
Dannyboy80 och 5 till
  • Laddar…
RoTe
E Emanuel01 skrev:
Man ser ju redan i Tyskland hur avindustrialiseringen tar fart!
Men dom räddar världen från Kärnkraft!

• Haha
  • Gilla
Conqvist och 8 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men dom räddar världen från Kärnkraft!
Ja men co2 utsläppen ökar. Man bygger ett vindkraftverk för att få en viss effekt sen bygger man en energikälla till för att täcka upp när det inte blåser som också ska ha betalt hela tiden samt att vindkraften ska ha betalt när det inte blåser(ursprungsgaranti eller avtal). Känns som en blåsning för oss elkunder. Sen kan man lägga till subventioner för att bygga vindkraft från början samt straffskatt på ersättarna som ofta är fossilbaserat för att kärnkraft är fasansfullt samt att vatten kraft inte kan byggas ut.

Redigerat:
  • Gilla
Jehu och 3 till
  • Laddar…
Sorry för att jag går från ämnet men jag är arg på EU :(

• Gilla
Jockebanan och 4 till
  • Laddar…
RoTe
E Emanuel01 skrev:
Sorry för att jag går från ämnet men jag är arg på EU :(
Det ska man vara

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Hoppas att företaget får en otroligt fett bötesbelopp så att de går i konkurs!
Cheferna ska få sparken, likaså ägarna.

• Gilla
Festlund och 6 till
  • Laddar…
410 innehåller knappast freoner. 410 är ett HFCköldmedium

Huddingebo Huddingebo skrev:
Hoppas att företaget får en otroligt fett bötesbelopp så att de går i konkurs!
Cheferna ska få sparken, likaså ägarna.
Tvekar på att de blir något. Välrenommerade bolag tar in offerter där jag bor och lokala bolag blir inte ofta valda sen ringer de till oss för att få ok från miljö ö hälsa från kommun. Så ibland räddar vi kund som vi har service avtal från dryga böter. Sen är det olika beroende på kommun, ibland kan det vara kanske 5000kr för fel beskrivning av aett aggregat. Men ibland
returen returen skrev:
dvs vad en ko fiser ut på en vecka
Ja men deras fisar bryts ned snabbare samt att de inte innehåller pfas.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
tyvärr framkommer det inte i varken text eller bild vad det som händer och vad det är
att skriva på detta sättet är bara sensationsjournalistik med material från en tidigare anställd som fick sparken för olovlig frånvaro
Du låter väldigt insatt. Vill du berätta mer om hur ni arbetar?

E Emanuel01 skrev:
Där jag bor så brukar vi hjälpa Stena att tömma kylanläggningar och värmepumpar innan de mal ned dem. Jobbar på en kylfirma.
Har inte Stena någon egen grävskopa, förlåt, grävmaskin?

Unikt namn
returen returen skrev:
R500 ? är du helt säker?
Etikett på kylsystem från General Freezer Ltd, modell TDH26, med köldmedium R500 angivet på gul varningslapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lappen sa det iaf.

• Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Unikt namn
useless useless skrev:
Jo, det finns såklart några enstaka gamla reliker. Men det är knappast de som skapar ett moln av R410A...
Nä det får jag hoppas. Jag lämnade ju in den så att gasen skulle tas om hand om på något bra vis.

E Emanuel01 skrev:
Ja men co2 utsläppen ökar. Man bygger ett vindkraftverk för att få en viss effekt sen bygger man en energikälla till för att täcka upp när det inte blåser som också ska ha betalt hela tiden samt att vindkraften ska ha betalt när det inte blåser(ursprungsgaranti eller avtal). Känns som en blåsning för oss elkunder. Sen kan man lägga till subventioner för att bygga vindkraft från början samt straffskatt på ersättarna som ofta är fossilbaserat för att kärnkraft är fasansfullt samt att vatten kraft inte kan byggas ut.
Vattenkraften behöver inte byggas ut. Den används inte fullt ut pga den kinesiska vindindustrin som har taget över i landet.

Om vi sammanfattar.
Du får inte röra en värmepump om du inte betalar pengar för att vara "certifierad"
Tex dessa R600A R290

Men skulle man stuka foten så kan man gå in på närmaste apotek och köpa kylsprej som innehåller både dessa och spreja direkt ut i naturen utan certifikat...

Vad är det jag inte förstår?

• Gilla
Morgan1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.