bmx skrev:
Som de andra skriver så hyr en "stor" minigrävare och gräv själv. Jag gjorde det i somrras när jag behövde gräva ner avlopp+ledningar+finplanera tomten +fixa uppfartsvägen+få ut matjord osv. Jag hyrde en grävare+en bobcat frontlastare och körde 1 dag så var allt gjort. Och jag har aldrig kört grävare förut. Tog nån timme att lära sig spakarna ordentligt men efter ett tag gick det som smort. Kostade totalt ca 2000 kr ink hemkörning. Ångrar att jag inte grävde själv när jag byggde mitt hus.
Jag hyrde av Björkö Maskin 031 - 92 99 37 men det finns säkert nån motsvarande i ert område
Det låter ju positivt! Hur stor grävare hade du då?
Måste dock säga att 2000kr inkl framkörning låter ruggigt billigt, eller? Ska börja kolla noggrannare på detta också.

Jakten fortsätter. Hepp hepp!

http://www.bjorkomaskin.se/

Den var på 1,5 ton men räckte gott och väl för att gräva och flytta på en del stora spräng stenar osv. Ska man gräva proffesionellt så vill man troligtvis ha en maskin som står pall för tunga stenar osv under lång tid och väjer därför en större aparat. Hyr du en manskin en dag så skiter man ju eventuellt långtidsslitage och det är bara att ösa på allt vad maskien orkar.

Den gick på 1800 kr ink framkörning plus diesel. Men då bor jag rätt nära björkö.

alexaGBG skrev:
Kollade in Cramo, men de verkar bara hyra ut till företag eller? Kan man kringgå detta månne?
Vet någon om priserna inkluderar moms (framgår inte, så jag gissar att moms tillkommer)?
De hyr ut till privata också, vi har hyrt där, dock inte grävmaskiner.
Annars finns det gott om andra firmor och privatpersoner som hyr ut.
Där vi bor är det en som hyr ut 1,5tonnare för 1800:- per helg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.