TRJBerg
Behövs mer information.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
O Olleppspången skrev:
Vet ej om detta är i rätt del av forumet. Men oavsett.

Vi är en familj i ett villaområde. Som fått grannar som för ett jäkla väsen. Vi snackar 7 dagar i veckan. Bilarna, skrik osv osv. Det är nu så pass att vi vill flytta.

Anmäl dom säger vissa. Vi har bott här i 17 år. Varit jättebra.

Polisen har varit där inne. Å vi förstår att där är nåt såklart. Märker det.

Vad fan gör man när man fått kriminella idioter som granne? Mitt hus är typ osäljbart nu. Eller iaf gått ner en miljon i värde. Men vi orkar inte bo kvar pga av konstant jävla liv.

Ja det är bara vi som drabbas. Dom för liv på vår sida så att säga.

Vi är helt slut. Orkar inte mer.
Jag har haft en kriminell granne, mitt emot. Han var dömd för stöld och hade vapen.

Det är klart att man inte tycker om det men det avgjorde inte vårt beslut att flytta. Tror inte heller att det påverkade priset. Idag är för övrigt hus inte lika lättsålda och utbudet större. Din tanke om pris kanske inte är korrekt i nutid.

Det finns en överklagad dom som publicerades i dagspressen. Två finare villor. I ett bor ett pensionärs par som gillar god mat o dryck o i det andra en familj som gillar fest och umgänge i poolen och glad musik vid en utebar.. Den ena tomten låg högre upp än den andra. Det tog flera år innan domslutet kom Det fanns folk som stöttade båda ägarna.

De hade helt olika ståndpunkt och både polis och kommun hade varit inkopplade.
Ingen fick ett utslag till sin fördel. De hade att acceptera varandras olika livsstil eller flytta.
Vad som hänt efteråt vet jag inte.
 
K Kadabra skrev:
Jag har haft en kriminell granne, mitt emot. Han var dömd för stöld och hade vapen.

Det är klart att man inte tycker om det men det avgjorde inte vårt beslut att flytta. Tror inte heller att det påverkade priset. Idag är för övrigt hus inte lika lättsålda och utbudet större. Din tanke om pris kanske inte är korrekt i nutid.
Det krävs nog att den kriminelle märks väldigt tydligt på ett negativt sätt för att det ska bli problem. Lever han ett normalt villaliv så lär ju inte någon påverkas, men är det busliv dygnet runt på fastigheten kan jag nog tänka mig att en potentiell köpare drar sig ur. Väldigt få vill väl flytta till ett ställe ifall man vet att det är enorma problem med grannen.
 
K Kadabra skrev:
Det tog flera år innan domslutet kom
Vad blev då domen? ”Ingen fick ett utslag till sin fördel.” säger inte så mycket.
 
Publicerat i sydsvenskan, ska leta
 
I
Alfredo Alfredo skrev:
Vad blev då domen? ”Ingen fick ett utslag till sin fördel.” säger inte så mycket.
Om det inte blev någon dom så var det sannolikt det äldre paret som "förlorade" med antagandet att de ville ha lite lugn och ro från "fest och umgänge i poolen och glad musik vid en utebar".
 
O Olleppspången skrev:
Vet ej om detta är i rätt del av forumet. Men oavsett.

Vi är en familj i ett villaområde. Som fått grannar som för ett jäkla väsen. Vi snackar 7 dagar i veckan. Bilarna, skrik osv osv. Det är nu så pass att vi vill flytta.

Anmäl dom säger vissa. Vi har bott här i 17 år. Varit jättebra.

Polisen har varit där inne. Å vi förstår att där är nåt såklart. Märker det.

Vad fan gör man när man fått kriminella idioter som granne? Mitt hus är typ osäljbart nu. Eller iaf gått ner en miljon i värde. Men vi orkar inte bo kvar pga av konstant jävla liv.

Ja det är bara vi som drabbas. Dom för liv på vår sida så att säga.

Vi är helt slut. Orkar inte mer.
Vilken himla mardröm till situation.
 
K Kadabra skrev:
Publicerat i sydsvenskan, ska leta
Aug -24terasstvist i Falsterbo sds,finns senare men den hittade jag inte
 
K Kadabra skrev:
Aug -24terasstvist i Falsterbo sds,finns senare men den hittade jag inte
Lättsökt på den rubriken
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är ju väldigt omogna svar till ett allvarligt problem.
Omoget men effektivt.😆
 
Bönhas Bönhas skrev:
Ge mig ett bättre ord att använda så byter jag gärna till en synonym. Inga problem.

Har du ett bättre ord än gnällspik för det du beskriver, så berätta. Ett ord som precis som "gnällspik" dessutom kan användas för att beteckna personer som klagar på någon annans ordval trots att de förstår innebörden.
Här i skåne har jag hört alternativen piberöv eller ( från en gammal farbror, måste varit över 90) sugluder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.