Är det någon kan förklara vad krigsbetong är?:):):):)
 
Under andra världskriget rådde det materialbrist och man "spädde" (procentade är väl en annan term) ut betongen vilket resulterade i sämre kvalite.
 
Betong som är utblandad med för mycket grus och sten pga av brist på cement. Ibland kan det vara så dåligt att det går att riva med en osthyvel.
 
Betong av sämre kvalitet som gjöts under kriget/strax efter kriget (WW2). Smular sig lätt när man ska borra i den eller bila bort den.

;-)

http://lmgtfy.com/?q=krigsbetong
 
Kallades också E-betong respektive E-cement.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.