4 983 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Krav på rening duschvatten?
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Vi funderar på att bygga en friggebod med bastu. Frågan är bara vad som egentligen gäller med dusch. Har försökt läsa mig till information men inte hittat något rakt svar. Kan man ha dusch inne i friggeboden med avlopp rakt ut i skogen. Eller måste man ha reningsverk till detta?
Annars får vi ha duschen utanför. Då undrar jag om man får ha varmvattenberedare inne i friggeboden och då vattnet går tillbaka utomhus igen till duschen?
Annars får vi ha duschen utanför. Då undrar jag om man får ha varmvattenberedare inne i friggeboden och då vattnet går tillbaka utomhus igen till duschen?
Du får kolla med kommunen. Vissa kommuner kräver bygglov för bastu i friggebod. Eller snarare så att lägger du in bastu och dusch så är det en byggnad och inte en friggebod men det varierar från kommun till kommun.
Om det är Täby (som din profil visar) är jag rätt säker på att avloppsvattnet måste renas eller gå till det kommunala nätet.
Om det är Täby (som din profil visar) är jag rätt säker på att avloppsvattnet måste renas eller gå till det kommunala nätet.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Okej, nej det gäller vårt fritidshus på Ljusterö i Österåker kommun.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Har mailat kommunen nu. Får se vad svaret blir.
Klicka här för att svara