2 184 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
krångligt bygga carport?
Vi tänkte skippa carport i första skedet och låta hustillverkaren gjuta förrådsplatta samt sätta plintar bara. Carport tänkte vi bygga upp lite senare. Men, är det en krånglig grej att lösa själv kanske? Har eventuellt möjlighet att få hjälp av en snickarbekant men i huvudsak blir det eget arbete... 
Det är inte så svårt beroende på vilken typ du ska bygga. En hjälp på traven kan du få här:
http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/
Gå in på utvändigt och klicka på carport.
http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/
Gå in på utvändigt och klicka på carport.
Det är inga problem att bygga en carport. Åtminstånne inte hittills.
Jag håller precis på med ett förråd och carport på tillsammans 48m2.
Får lite hjälp av vänner och bekanta och har snickarkunniga att fråga men 95% minst blir egen tid. Spikade klart takstolarna idag och satte upp limträstolpar och balkar.
Det bästa rådet jag kan ge är ta det lugnt och fundera,fundera,fundera och ställ en fråga på detta forum så löser sig det mesta. Dessutom lär man sig massor om hur det ska vara gjort vilket man har enorm nytta av om man nu ska anlita en snickare i framtiden. Med de nya kunskaperna kan man ställa frågor och krav på ett helt annat sätt
Jag håller precis på med ett förråd och carport på tillsammans 48m2.
Får lite hjälp av vänner och bekanta och har snickarkunniga att fråga men 95% minst blir egen tid. Spikade klart takstolarna idag och satte upp limträstolpar och balkar.
Det bästa rådet jag kan ge är ta det lugnt och fundera,fundera,fundera och ställ en fråga på detta forum så löser sig det mesta. Dessutom lär man sig massor om hur det ska vara gjort vilket man har enorm nytta av om man nu ska anlita en snickare i framtiden. Med de nya kunskaperna kan man ställa frågor och krav på ett helt annat sätt
Låter betryggande, skall vi pressa in färdig carport i husbygget kan det bli kompromisser på andra ställen så vi vill helst skjuta fram det lite, och eftersom den (carporten/förrådet) skall stå fristående samt att husbyggaren vill ha ganska lite pengar för att gjuta plintar/platta samtidigt som grunden känns det som en smidig lösning 
Nån som har minibuss och kan ge en lämplig bredd på carport då?
Nån som har minibuss och kan ge en lämplig bredd på carport då?
Klicka här för att svara