Har en 10 år gammal spis av märket Siemes, märkte att ugnen aldrig blev varm när jag skulle göra pommes. Så vrider jag på under och övervärme tänder sig "värmelampan", men ugnen når aldrig över 170 grader. Endast undervärmen går. Drar jag på endast övervärme endast, tänder sig aldrig "värmelampan" hur jag än vrider på tempvredet. och inget liv i elementet. Så nu sitter jag och funderar på jobbet. Vart ska jag börja, någon som har något tips?
 
Har spisen 230V eller 400V som elementspänning?

Är alla säkringar hela? (Typ av säkring)
Är huvudsäkringarna hela?
 
Fullt flås på alla faser annars
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.