Tidigare har det alltid gått att öppna och stänga handtaget till balkongdörren utan att behöva öppna "spärren" (att behöva trycka delen som det står K-14 på uppåt). Ett fel men inget fel som jag tyckte behövde åtgärdas.
Nu går det att öppna handtaget utan problem, men oavsett om jag lyfter på "spärren" eller inte så måste jag ta i och med våld trycka handtaget för att kunna stänga det. Så nu är felet något annat. Någon som har någon aning om vad och hur jag kan lösa det? Behövs en låssmed? Eftersom "spärren" aldrig har fungerat så antar jag att den är problemet och att det inte hjälper med att försöka smörja?
Nu går det att öppna handtaget utan problem, men oavsett om jag lyfter på "spärren" eller inte så måste jag ta i och med våld trycka handtaget för att kunna stänga det. Så nu är felet något annat. Någon som har någon aning om vad och hur jag kan lösa det? Behövs en låssmed? Eftersom "spärren" aldrig har fungerat så antar jag att den är problemet och att det inte hjälper med att försöka smörja?
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Liknande trådar
-
Hur får man ut saker från bakom handtagsluckan på Asko diskmaskin?
Vitvaror -
Yale doorman handtag greppar ej
Fönster & Dörrar -
Hur montera ett handtag på utsidan av min altandörr?
Fönster & Dörrar -
Sätta täckbricka och skruvar till handtag rakt på dörren
Fönster & Dörrar -
Krånglande Dörr och Fönsterhandtag
Fönster & Dörrar