Hej på er!

Jag har försökt att söka på detta ämne, men inte hittat något så nu slänger jag iväg en fråga;

Är det någon som vet var jag kan hitta kranar som "kommer ut från väggen", dvs inte är placerade på handfatet?

Tacksam för svar!

P
Dornbracht från Gustavsberg eller Vola är två exempel. Två kostsamma, men snygga, exempel.

Tack för era svar!

Var kan jag se Gustavsbergs alternativ?

Hemmakatten
Ja nu har jag hittat precis det jag var ute efter :D hos Gustavsberg

Bifogar bilder på dessa:

• kran_ut_frn_vggen_META_dusch.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och en bild till:

• kran_ut_frn_vggen_META.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sandis skrev:
Ja nu har jag hittat precis det jag var ute efter  :D  hos Gustavsberg

Bifogar bilder på dessa:

Finns dessa hos Gustavsberg? :-?

//Marge II

Har du kollat in Vola. Seriens ursprungsblandare är ritad av prof. Arne Jacobsen 1961.

www.vola.dk

Priserna är hutlösa i Sverige, men på danska vvs-webshopar kan man köpa dem till något bättre pris. Själv köpte jag på www.e-vvs.dk för drygt ett år sen. Vet inte om de är billigast nu.

131_n.jpg
171.jpg

Jag kikade runt på gustavsberg med utan att hitta någon av blandarna på bilden...

Tanken till nu var inne på Tapwell och serien EVO men Gustavsberg ser ut att vara ett lika bra exempel men var hittade du blandarna på deras hemsida?

Jag tror att jag hamnade i deras broschyr på nåt sätt och på en sida där stod det att de var återförsäljare av Dornbracht, www.dornbracht.com och på den vägen är det.

Vet inte priser, men ska försöka kolla in sortimentet i en butik här i Stockholm som skulle ha deras grejer...

P
Prisläget kan inte jämföras med Gustavsbergs övriga produkter så ladda den stora pluskan!
Dornbracht kostar allt ifrån dyrt till löjligt mycket pengar... För några år sedan kunde en större duschsil med stång och handdusch (utan blandare) kosta så mycket som 40 stora.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.