F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 769 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 769 inlägg
Jag har en fjärrvärmecentral med en danfoss amv10 som tickar väldigt högt när den är mycket öppen. Jag värmer poolen med fjärrvärmen nu och när den kör för fullt låter det rejält om den. Det var tyst i vintras och tystnar när jag vrider ner reglagen. Ljudet förändras när jag klämmer lite på den så det känns som det är något som inte är riktigt som det ska.
Är det normalt? Kan man göra något åt det?
Är det normalt? Kan man göra något åt det?
Bästa svaret
Jag misstänker att det är ventilkäglan som vibrerar pga högt flöde.
Prova och bryt spänningen till reglercentralen när ventilen är öppen och det låter.
Fortsätter ljudet?
Prova även att stänga inkommande eller utgående fjärrvärme när reglerventilen låter.
Fortsätter ljudet?
Prova och bryt spänningen till reglercentralen när ventilen är öppen och det låter.
Fortsätter ljudet?
Prova även att stänga inkommande eller utgående fjärrvärme när reglerventilen låter.
Fortsätter ljudet?
Klicka här för att svara