Byggahus.se
Är ute efter en krafttig skruvdragaer under 5000:- inkl.
Jag sitter på ett par makita maskiner med laddare så en makita vore ju smidigast, men alla märken är välkomna.

Jag borrar mycket trä med stora borrar som behöver mycket kraft. Även slagfunktion vore ju bra att ha ibland.

Kollade runt lite och fann denna modell?

http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_21_43/products_id/676

Så ös på med tips nu! Trevlig kväll:)

Trevligaste tipset med tanke på att du både har batterier och laddare är ju att enbart köpa maskin utan vare sig laddare och batteri. Då kan du tillåmed komma upp i 2 maskiner för samma pris. Ta dem dessutom från england så blir priset riktigt bra.

Köpte exakt den modellen ifrån Lindarn för två månader sedan. Har inte hunnit använda den så jätte mycket men den hade klart kraft nog så man var tvungen att använda båda händerna när man skulle borra dos hål och ändrade från hög rpm/lågt vrid till låg rpm/hög vrid.
// Snozzi

Ja har du redan 18v LXT batterier är föregångare till den du länkat http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...lied-body-only-13mm-keyless-chuck-p-3839.html svårt att slå.

Jag har den och tycker att den är för stor att kallas skruvdragare men som borr är den jättestark och batteriet håller länge, min bosch 12voltare klarar jag att hålla emot medan man bara gör illa handleden med makitan när det nyper. Den låter rätt högt pga metallkuggarna och avtryckaren är lite okänslig på låga varv, min har 3 växlar och ibland är det svårt att växla den och då måste man låta den snurra lite obelastad, det är det jag misstänker att de har fixat på den nya för det är lite dåligt av makita faktiskt, står tom i manulen om det problemet.

Som slagborr är den rätt sorglig - den mera knarrar än slår men du kan borra 10mm i grovbetong, det har jag gjort när fönster skulle monteras - men det tar mycket längre tid än en riktig borrhammare och anledningen till att jag använde makitan var att fönstren var så små att den inte fick plats i öppningen.

Kort o gott - det är som en 70 tals jänkarbil - bara muskler och ingen finess, hur den står sig mot andra märken i det segmentet vet jag inte.

Jag drar mycket karmskruv och hörde med Makita när jag skulle välja ny dragare...då rekommenderade de denna.
Den tål att dra karmskruv kontinuerligt. Stark och tål tungt arbete .
Så den borde passa dig och dina arbetsuppgifter.

Makita BHP451 heter den med slagborrsfunktion, tror dock mer på en separat borrhammare för de jobben !

Naked Makita slagskruvdragare 1000kr
Borrhammare mindre 2500kr
Nätansluten borrmaskin 1499kr

Tutti 4999 och du har kanongrejer istf någon halvmesyr. (Beställer du i UK så spar du nog ett par tusen på ovanstående pris)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.