Har tänkt att lägga marksten här hemma, det är ca 80 kvm varav 50 kvm ska klara "biltrafik" parkering för bilar. Resten är bara vanliga gångar.
Har tänkt att lägga stenen själv men vill ha hjälp med allt förarbete, grävning, bortforsling av material (matjord, gräs & asfalt). Läggning av markduk bärlager etc. Så det bara är för mig att lägga ut flisen och sätta sten.
Vad kan vara ett rimligt kvm pris för det?

MVH

Jonas

Jag anlade nyss en uppfart på ca 50 m[SUP]2[/SUP] bestående av ca 30 cm bärlager (0-32) och ca 5 cm stenmjöl (0-4) och det kostade 18 000 inkl. moms. Då ingick också upprivning av ca 20 m häck som uppskattningsvis kostade ca 2000kr. Det bör kanske noteras att deponi för schaktmassorna ligger ungefär 1 km från mitt hus och de nya fyllnadsmassorna kom från en bergtäkt ca 6 km från mitt hus så transporterna blev rätt så små.

Jag tog in flera offerter och priset varierade rejält. De som jag anlitade körde jobbet på löpande räkning och det tog ganska exakt en dag för allt jobb. Om du inte har bråttom att få jobbet gjort så kan du be dem ta det när de ändå har maskiner på plats i området så kanske du kan minska ner framkörningsavgiften och spara ett par tusen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.