757 läst ·
5 svar
757 läst
5 svar
Kostnad montera ihop byggsats
Någon som vet vad det kostar att anlita en byggfirma för att montera ihop en byggsats med färdiga väggar? Alltså att få huset stomrest inkl. papp på taket. Så att det är vädertätt. Räkna med ett hus på 100 kvadrat så kan man själv omvandla det, så att säga. Eller om du har ett eget exempel.
Vi reste stommen till vårt hus i våras. Det tog 5 dagar för 3 snickare, sambon och jag att resa stommen+råspont och papp på taket. Det är en ganska avancerad konstruktion, byggyta 110m2 boyta 170m2. Ett mer konventionellt hus tror jag går snabbare.
Snickarnas faktura var på 120 000:- ink moms och kranbil och transport av husdelarna gick på 28 000:-
Snickarnas faktura var på 120 000:- ink moms och kranbil och transport av husdelarna gick på 28 000:-
Tusen tack för snabbt svar!E Elspet skrev:Vi reste stommen till vårt hus i våras. Det tog 5 dagar för 3 snickare, sambon och jag att resa stommen+råspont och papp på taket. Det är en ganska avancerad konstruktion, byggyta 110m2 boyta 170m2. Ett mer konventionellt hus tror jag går snabbare.
Har ju inget med förväntad montagetid på plats att göra..V villa Adenhielm skrev:
Kolla med tex Björklidens Materialaffär eller nån annan som erbjuder både byggsatser och montage vad det kostar att få deras hus monterade.
Klicka här för att svara