12 675 läst ·
21 svar
13k läst
21 svar
Kostnad för kassett? Lönar det sig?
Saknas tilluftskanal så är det oftast enkelt att i samma utrymme som kamin/insats öppna en tilluftskanal i väggen. Är inga problem med kalldrag då luften snabbt blandas med rumsluften och sedan även värms av kamin.
Att ha tilluft via drag i fönster och dörrar är en dålig lösning, där har man lite till att åtgärda speciellt i hus med självdrag.
Hur jag vet det? Har gjort det i två fastigheter för 20-25 år sedan med Keddyinsatser.
Att ha tilluft via drag i fönster och dörrar är en dålig lösning, där har man lite till att åtgärda speciellt i hus med självdrag.
Hur jag vet det? Har gjort det i två fastigheter för 20-25 år sedan med Keddyinsatser.
Behöver inte askan tömmas ibland?A AndersS skrev:
Ja man kan alltid blunda för problemen.F Finndjävel skrev:
De mätningar som gjorts visar att alla får in en del farliga ämnen vid vedinläggning.
På 60-talet sade man "jag kör utan säkerhetsbälte, håller mig i ratten bara".
Om du är orolig ska du inte elda.G Granström2 skrev:
TS hade öppen eldstad som ev. skulle få insats/kassett.
Kan du hänvisa till någon källa på det? Säger inte emot dig, utan är intresserad av ämnet.G Granström2 skrev:
Klicka här för att svara