Är det någon som har fått ett ungefärligt kvadratmeterpris på bandtäckning av sitt tak? Jag har 120kvm takyta med en skorsten och en avluftning och två ränndalar. En plåtis ska komma nästa vecka och lämna ett pris på jobbet, så tänkte få mig en uppfattning vad det kan tänkas kosta.

1000kr/m2 vid nybygge ink moms.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Ja, minst. Du kommer nog få ett pris på 1500:- skulle jag tro.

• Gilla
JF. och 1 till
  • Laddar…
Inte under 200000 komplett med ställning och allt

• Gilla
JF.
  • Laddar…
surris
Precis fått precis vad det skulle kosta hos mig. 100kvm, helslagen skorsten, avluftning, liten halvrund takkupa, takkupa med välvt tak (hela ska kläs in väggar, tak 6kvm) ca 130 000:- med ROT. Men då river jag gamla taket själv, ny råspont och papp. Ställning löser jag med.

• Gilla
Tony 27 och 1 till
  • Laddar…
Ligger ute med offertförfrågan ang bandtäckning, takavvattning, snörasskydd, ställning, underlagspapp/duk, omklädning skorsten, skorstenshuv, taksäkerhet. Rivning gamla tegeltaket.
Får in de första offerterna kommande vecka som det lät på plåtisarna.
Taket är valmat och på 100 kvm.
Vad tror ni?:thinking:
En 2-hundring?

J JF. skrev:
Är det någon som har fått ett ungefärligt kvadratmeterpris på bandtäckning av sitt tak? Jag har 120kvm takyta med en skorsten och en avluftning och två ränndalar. En plåtis ska komma nästa vecka och lämna ett pris på jobbet, så tänkte få mig en uppfattning vad det kan tänkas kosta.
Fick du någon offert?

R Robert-san01 skrev:
Fick du någon offert?
Nä, plåtslagaren lyser med sin frånvaro

Begär in offerter från fler plåtslagare, minst tre till, gärna fler. Han som lyser med sin frånvaro, kommer kanske inte alls.

Immobil Immobil skrev:
Begär in offerter från fler plåtslagare, minst tre till, gärna fler. Han som lyser med sin frånvaro, kommer kanske inte alls.
Tror inte heller han kommer dyka upp.

Vi begärde in offerter från sex firmor. Fyra av dom lämnade offerter. Två firmor kom inte ens ut och tittade!

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Traden Traden skrev:
Ligger ute med offertförfrågan ang bandtäckning, takavvattning, snörasskydd, ställning, underlagspapp/duk, omklädning skorsten, skorstenshuv, taksäkerhet. Rivning gamla tegeltaket.
Får in de första offerterna kommande vecka som det lät på plåtisarna.
Taket är valmat och på 100 kvm.
Vad tror ni?:thinking:
En 2-hundring?
Nu har jag facit i min entreprenad:
Ingår:
Avrivning gamla taket inkl läkt etc.
Containers
Ställning ink bygg
Ny duk -
Bandtäckning
Hängrännor
Stuprör
Snörasskydd
3 stosar/ vent
Inkläd skorsten
Stormhatt skorsten
Taklucka
Taksäkerhet (takstege) Ink fasadkrok
Avstädning
Besiktning

108 kvm..201 000 Kr
Inga ÄTA whatsoever

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.