B
Efter att dottern läst och förstått avtalet så har hon bevisligt icket avböjt eller pratat med grannen. istället har dottern genom passitivitet efter att ha läst igenom noga och efter betänketid genom sina egna aktiviteter visat att hon accepterat avtalet genom att fortsätta parkera sin bil på grannens fastighet så att grannen blir hindrad i sn besittning av sin egendom.
Jag tycker att det är solklar att hon har godkännt avtalet eftersom hon fortsätter att ställa bilen så att den hindrar grannen.

Redigerat:
  • Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Vilken lagstiftning syftar du på som behandlar upplåtelse av parkeringsplatser?
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...-1976206-om-felparkeringsavgift_sfs-1976-206/
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...8-om-kontrollavgift-vid-olovlig_sfs-1984-318/
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...mling/vagmarkesforordning-200790_sfs-2007-90/

edit:
Nu såg jag att du skrev "som behandlar upplåtelse av parkeringsplatser?"
Och då blev ju mitt svar fel, utan skulle varit:
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...avtal-och-andra-rattshandlingar_sfs-1915-218/

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Om du skriver ett inlägg till på BH så förbinder du dig att betala mig 10 000 kr! Jag emotser ditt svar!
Det är inte jämförbart. TS systerdotter väljer att nyttja grannens mark. En rätt som normalt inte finns men som grannen erbjudit genom sitt anbud. Alla, nästan i alla fall, har däremot fri rätt att skriva här.

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kommer du betala Claes 10.000 per inlägg, eller bara för första?
Hur uppfattade du avtalet som du nyss slöt?

B
Men snälla det finns ju ett avtal som grannen skriftligt kan visa för domstolen och om grannen kan bevisa att dottern läst och kan grannen visa genom foton, vittnen mm parkeringar med datum på dennes fastighet så har grannen juridiken på sin sida i domstol..

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
B Bror9 skrev:
Efter att dottern läst och förstått avtalet så har hon bevisligt icket avböjt eller pratat med grannen. istället har dottern genom passitivitet efter att ha läst igenom noga och efter betänketid genom sina egna aktiviteter visat att hon accepterat avtalet genom att fortsätta parkera sin bil på grannens fastighet så att grannen blir hindrad i sn besittning av sin egendom.
Jag tycker att det är solklar att hon har godkännt avtalet eftersom hon pa fortsätter att ställa bilen så att den hindrar grannen.
Nu är ju jag korkad, och borde ju inte störa dig mer, men då jag nu är riktigt dum på riktigt, så kan jag inte förstå sånt.

Själv skulle jag gjort det enkelt för mig att bara nekat att jag ens sett eller hört talas om något papper eller sånt.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
B Bror9 skrev:
Men snälla det finns ju ett avtal som grannen skriftligt kan visa för domstolen om grannen kan bevisa att dottern läst och kan grannen visa genom foton, vittnen mm parkeringar med datum på dennes fastighet så grannen juridiken på sin sida i domstol..
Nej-

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
B
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej-
Bevisligen finns ett skriftlit anbud/avtal som kan uppvisas. förnekar du det
Det är anbudet som är den rättsliga handlingen som sätter igång avtalsprocessen
Passivitet och
konkludent handlande bekräftar att anbudet är antaget och accepterat av motparten dottern.

Jag tänker inte svara mer, för de som inget begrip...

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och då blev ju mitt svar fel, utan skulle varit:
[länk]
Jag skulle inte kalla avtalslagen en "lagstiftning som styr parkerande". Jag håller dock med om att den i högsta grad är relevant här.

Varför svarar ingen på min fråga i #238?

Mikael_L
Tja, Claes har ju faktiskt ett bättre case gentemot Alfredo. :)
Han kan ju göra lite skärmdumpar. :)

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Du har fått minst två svar.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle inte kalla avtalslagen en "lagstiftning som styr parkerande". Jag håller dock med om att den i högsta grad är relevant här.

Har svarat dig men du vill inte se det..

Mikael_L Mikael_L skrev:
Du har fått minst två svar.
Inget som får mig att förstå skillnaden.

Rejäl skrev:
Har svarat dig men du vill inte se det..
Menar du #240 så stämmer inte det du skriver där.

• Gilla
sysmali och 1 till
  • Laddar…
B
B Bror9 skrev:
Bevisligen finns ett skriftlit anbud/avtal som kan uppvisas. förnekar du det
Passivitet och
konkludent handlande bekräftar att anbudet är antaget och accepterat av motparten dottern.

Jag tänker inte svara mer, för de som inget begrip...
Bevisligen finns ett skriftlit anbud/avtal som kan uppvisas.
Passivitet och
Underlåter han det, skall han anses hava antagit anbudet.
😉

Redigerat:
  • Gilla
globaljuggler och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.