40 708 läst ·
86 svar
41k läst
86 svar
Kostar det verkligen 6900 kr/mån att ha 100 kvm markvärme?
Finns faktiskt någon granne som lagt mark värme här. Det visade sig vara en totalt onödig investering eftersom det inte fungerade som tänkt. Tydligen så smälte snön och isen. Men allt vatten rann av uppfarten och bildade världens isproblem just utanför huset. Tydligen kör de aldrig värmen nu för tiden. Kanske också beror på kostnaden, men det vet jag inte...A Alex Holmén skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Man kan ju ha vedeldad golvvärme i garaget, då har inte elpriset så stor betydelse.
Protte
Protte
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Varför dessa antydningar? Tala om i klartext varför du anser golvvärme i garaget är dumt så kanske du faktiskt hjälper någon!T Thomas' skrev:
Det enda konkreta jag kan se att du har skrivit är att det är "dyrt" men varför är golvvärme i garaget nödvändigtvis dyrare och sämre än golvvärme i andra utrymmen?
Man skall bemöta andra som man själv vill bli bemött!Alfredo skrev:
Jag kan inte se i denna tråd att någon frågor om råd kring golvvärme i garaget, snarare antydningar om hur bra det är och ingen förståelse/diskussion what so ever kring kostnaden.
Varför skall jag argumentera för detta när jag inte själv får denna förståelse?
Golvvärme i garaget är suveränt.Alfredo skrev:
Har samma isolering i garaget som ligger i sutteräng under mitt hus som jag har däruppe.
Varmt och skönt, torra fina golv då brunnarna tar det mesta smältvattnet och resten torkar på ett par timmar.
Inga element eller dylikt att ta hänsyn till.
Som jag ser det fler fördelar än nackdelar.