@
A Alex Holmén skrev:
Bara för att slippa skotta. Skönt att ha en snö- och halkfri gång fram till dörren, blir mindre blask in i huset.
Finns faktiskt någon granne som lagt mark värme här. Det visade sig vara en totalt onödig investering eftersom det inte fungerade som tänkt. Tydligen så smälte snön och isen. Men allt vatten rann av uppfarten och bildade världens isproblem just utanför huset. Tydligen kör de aldrig värmen nu för tiden. Kanske också beror på kostnaden, men det vet jag inte...

• Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
A Alex Holmén skrev:
Infarten fram till entrén/carporten är helt plan. Markvärmen är bara till att slippa skotta
Det gör jag inte ändå. Jag skottar vara precis bredvid bilen om det behövs för att slippa plumsa. Resten trycks ihop när jag kör...

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T
J John Karlsson skrev:
Golvvärme i garaget är guld när man ska skruva, en kompis har det och det är ren lyx att vara där och meka :)
Billigt också!

Glad jag inte har det, med dagens elpriser

• Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
Man kan ju ha vedeldad golvvärme i garaget, då har inte elpriset så stor betydelse.
Protte

• Gilla
Finnpucko
  • Laddar…
Nissens
T Thomas' skrev:
Ungefär lika vettigt som att ha golvvärme i garaget...
Är inte det bra menar du?

T
Nissens Nissens skrev:
Är inte det bra menar du?
Framgick inte det av mitt inlägg?

Nissens
T Thomas' skrev:
Framgick inte det av mitt inlägg?
Nej, det framgår inte om du menar att det är bra eller dåligt. Har du lite ironi i det du skriver så kan du mena att det är dåligt, har du inte det så menar du att det är bra…

T
Nissens Nissens skrev:
Nej, det framgår inte om du menar att det är bra eller dåligt. Har du lite ironi i det du skriver så kan du mena att det är dåligt, har du inte det så menar du att det är bra…
”OK”

Det är dåligt! Det är dyrt och en dålig lösning för att värma garaget.

T Thomas' skrev:
”OK”

Det är dåligt! Det är dyrt och en dålig lösning för att värma garaget.
Dyrt? Jag har vattenburen golvvärme som går på husets bvp. Mitt garage har isolering som motsvarar normalt hus så det drar inte speciellt mycket energi.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T
R Robert-san01 skrev:
Dyrt? Jag har vattenburen golvvärme som går på husets bvp. Mitt garage har isolering som motsvarar normalt hus så det drar inte speciellt mycket energi.
Om man har en bvp så är det en annan sak, men inte alla som kan koppla på den...

T Thomas' skrev:
Om man har en bvp så är det en annan sak, men inte alla som kan koppla på den...
Jag eldar pellets och kommer gjuta in vattenburen golvvärme när jag bygger garage. Varför skulle just golvvärme vara sämre än något annat?

T
S scim skrev:
Jag eldar pellets och kommer gjuta in vattenburen golvvärme när jag bygger garage. Varför skulle just golvvärme vara sämre än något annat?
Jag skulle nog läsa på lite mer om jag vore dig, innan du beslutar dig för det ingreppet.

T Thomas' skrev:
Jag skulle nog läsa på lite mer om jag vore dig,
Varför dessa antydningar? Tala om i klartext varför du anser golvvärme i garaget är dumt så kanske du faktiskt hjälper någon!

Det enda konkreta jag kan se att du har skrivit är att det är "dyrt" men varför är golvvärme i garaget nödvändigtvis dyrare och sämre än golvvärme i andra utrymmen?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T
Alfredo Alfredo skrev:
Varför dessa antydningar? Tala om i klartext varför du anser golvvärme i garaget är dumt så kanske du faktiskt hjälper någon!

Det enda konkreta jag kan se att du har skrivit är att det är "dyrt" men varför är golvvärme i garaget nödvändigtvis dyrare och sämre än golvvärme i andra utrymmen?
Man skall bemöta andra som man själv vill bli bemött!

Jag kan inte se i denna tråd att någon frågor om råd kring golvvärme i garaget, snarare antydningar om hur bra det är och ingen förståelse/diskussion what so ever kring kostnaden.

Varför skall jag argumentera för detta när jag inte själv får denna förståelse?

Alfredo Alfredo skrev:

Golvvärme i garaget är suveränt.
Har samma isolering i garaget som ligger i sutteräng under mitt hus som jag har däruppe.
Varmt och skönt, torra fina golv då brunnarna tar det mesta smältvattnet och resten torkar på ett par timmar.
Inga element eller dylikt att ta hänsyn till.
Som jag ser det fler fördelar än nackdelar.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.