D
Det är ju rätt poänglöst att diskutera lumberjack när vi diskuterar användningen av ordet lumber/timber...
Vad har skogshuggare med ordet virke att göra på svenska?

Jag ser inga fel på din engelska och jag har ändå bott i Australien i 19 år. Visst, finns bättre ord än lumber men skitsamma.

P
En deposition är ju inte ett skadestånd som kan utdömmas ensidigt utan skadestånd får man efter att nån dömts för skadegörelse...

Vilket nog pga den klumpiga konversationen i sms kommer man knappast kunna få det till nåt uppsåt att ställa till med denna oreda , utan det är båda sidors fel som orsakar det olyckliga missförståndet..
Altså så kommer man knappast få nån hyresgäst dömd till skadestånd med dessa premisser.

Och därför finns ingen laglig grund att kunna hålla depositionen.

Så ser jag på det och man är ute på djupare vatten själv ang lagligt och straffbart om ts behåller deposition på dom här premisserna..

P polaris78 skrev:
En deposition är ju inte ett skadestånd som kan utdömmas ensidigt utan skadestånd får man efter att nån dömts för skadegörelse...

Vilket nog pga den klumpiga konversationen i sms kommer man knappast kunna få det till nåt uppsåt att ställa till med denna oreda , utan det är båda sidors fel som orsakar det olyckliga missförståndet..
Altså så kommer man knappast få nån hyresgäst dömd till skadestånd med dessa premisser.

Och därför finns ingen laglig grund att kunna hålla depositionen.

Så ser jag på det och man är ute på djupare vatten själv ang lagligt och straffbart om ts behåller deposition på dom här premisserna..
Låter vettigt. TS får bita i det sura äpplet.

De flesta av oss har väl någon gång råkat ut för att inte ha varit tillräckligt tydlig när vi fått arbete gjort för oss.

Unikt namn
Den här 8år gamla tråden är nog överspelad.

• Haha
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Den här 8år gamla tråden är nog överspelad.
Oj ja den dök upp i "flödet" så såg aldrig att den var gammal som gatan. Hade jag sett det så hade jag aldrig svarat i den.... Sjukt

Men undrar hur det gick i ärendet...

P polaris78 skrev:
Oj ja den dök upp i "flödet" så såg aldrig att den var gammal som gatan. Hade jag sett det så hade jag aldrig svarat i den.... Sjukt

Men undrar hur det gick i ärendet...
Ja det här är en gammal tråd. :)

Jag valde att behålla depositionen, det var även fler saker som hade missköts. Tex hade dom eldat fel i kakelugnen så den sprack trots klara och tydliga instruktionen innan vi hyrde ut hur man fick och absolut inte fick elda. Kostar bra mycket mer än depositionen att plocka ner och mura upp på nytt...

Hyresgästen var absolut inte nöjd, jag var absolut inte heller nöjd. Men det slutade så. Depositionen fick bli ett litet plåster på såret. Lärdommen är att vi nu är mycket försiktigare ifall vi ska hyra ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.