J jtkarlsson skrev:
Det är väl så att de väljer snabbaste/billigaste lösningen, när jobbet kört på fastpris...
Snabbaste - tveksamt om det går så mycket snabbare med press.
Billigaste - Ja, kanske några få kronor.

Det handlar ofta om okunskap från installatörens sida. De kanske varken vill, eller har kompetens, att utföra service och underhåll på de anläggningar de installerar.

L lordi skrev:
Snabbaste - tveksamt om det går så mycket snabbare med press.
Billigaste - Ja, kanske några få kronor.

Det handlar ofta om okunskap från installatörens sida. De kanske varken vill, eller har kompetens, att utföra service och underhåll på de anläggningar de installerar.

Ja så är det nog.

De satte dessutom expansionskärlet lite väl nära VP kan jag tycka. Visade sig att kärlet var kasst och jag fick inte tag på något som var max 310 i diameter (de flesta verkar ligga på ca. 360.
Så det blev ett par vinklar för att få dit det.

• Expansionskärl nära värmepump med rörmokarjobb för att få plats med nytt kärlet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittade i installationaanvisningen nu (det är väl efter avslutat jobb man ska göra det...)
Det står uttryckligen att kärlets gänga ska tätas med teflontejp, ej hampa.
Någon som vet varför?
Tätade som vanligt med lin och Unipak, inte ska jag väl behöva göra om?

/Thomas

Duger bra med lin och Unipak och det tätar, gängan på kärlet är av grovtyp och river sönder gängtejpen och det blir många varv tejp för att få det tätt, låt det var som det är om det är tätt. Inget fel i det

• Gilla
GK100
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Duger bra med lin och Unipak och det tätar, gängan på kärlet är av grovtyp och river sönder gängtejpen och det blir många varv tejp för att få det tätt, låt det var som det är om det är tätt. Inget fel i det

Det är tätt, så inga problem med det.
Men man blir fundersam om tanken bakom formuleringen...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.