behöver omdirigera ett avloppsrör i taket på källaren, har någon tips på en riktigt kort 110mm 89 graders böj med 1 muff?
de jag hittar som ser korta ut är för svetsning, röret jag skall koppla på är 40 år gammalt plaströr, så svetsning känns inte så kul?
några tips?
de jag hittar som ser korta ut är för svetsning, röret jag skall koppla på är 40 år gammalt plaströr, så svetsning känns inte så kul?
några tips?
röret kommer ner från taket, det är ett befintligt 4-vägs vinklat kors där jag vill omleda den nedåtriktade en meter åt sidan, svårt att förklara, men 88,5 är inte ett problem, vill dock ha kortast möjliga muff för att spara takhöjd, måste koppla på befintliga limmade plaströr i väldigt trångt utrymme.
hittat vissa tillverkare som anger att böjen har "liten radie" men hittar inga siffror hur stor "liten" radie är...
hittat vissa tillverkare som anger att böjen har "liten radie" men hittar inga siffror hur stor "liten" radie är...
bingo =) tackar o bockar, det var precis den där jag letade efter, hittade den för länge sedan, men både minnet och google svek mig, tror minsann att det är andra gången du räddar mitt förstånd krilleman, så jag tackar och bockar
Klicka här för att svara