Hej!
Vi ska lägga golvvärme ebeco t2 blå och jag undrar om någon av er här har koll på om man får korsa golvgivarröret med golvvärmekabeln? Eller är det ett absolut nej på den?

Har inte elektrikern koll på det tycker jag att du ska ta in en annan firma;)

Redigerat:
Hmm.. det finns ju i instruktionerna vilket avstånd givaren ska ha till slingorna.
Jag skulle tro att så länge man håller det avståndet och så länge inte slingan inte kommer för högt för ex. Flytspacklet att det inte är några problem

U Uffe A skrev:
Har inte elektrikern koll på det tycker jag att du ska ta in en annan firma;)
Det är bara ett tråkigt och surt svar Uffe. Har du inget bättre att komma med så kan du väl lika gärna låta bli att svara. Du kan bättre!

Till TS så ska givaren hållas borta från värmeslingorna, helst även kabeln till den. Man planerar normalt så att givaren hamnar mellan två slingor. För övrigt, se tillverkarens anvisningar och vilka krav de har för att garantin ska gälla.

Temp givaren sitter i klumpen längst ut. Kabeln och röret har ingen kännande funktion.

Ser inget problem i att korsa värmekabeln med slangen. Rekommenderar dock att ni tar en bra 16mm slang i stället för den som följer med om spackelhöjden tillåter det. Det är lättare att få i och ev byta givare då.

Och glöm inte att tejpa igen/korka änden på röret så att spacklet inte rinner in.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.